וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: "לא צפויה התלקחות בגדה בקרוב"

יהושע בריינר

7.4.2013 / 15:01

קצין בכיר בפיקוד מרכז הזהיר כי אם הפלסטינים יתאכזבו מהדרך המדינית, מספר הפרות הסדר ביהודה ושומרון יגבר. "גם ברשות חוששים לאבד שליטה. אנו עדים למאמצים לרסן מפגינים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קצין בכיר בפיקוד מרכז אמר היום (ראשון) כי "לא צפויה התלקחות של השטח בשבועות הקרובים", על רקע העימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון לאור מותם של האסיר הביטחוני, מיסרה אבו חמדיה, ושל שני הצעירים הפלסטינים שנורו כשיידו בקבוקי תבערה על עמדה צבאית ליד ההתנחלות עינב בשומרון בשבוע שעבר. עם זאת, הוסיף הקצין הבכיר כי בצה"ל נערכים לקראת עלייה במספר הפרות הסדר וההתקוממויות של פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון, אם הם יתאכזבו מהציפיות שטיפחו לגבי התהליך המדיני. "יש הסכמה פלסטינית לתת הזדמנות לתהליכים המדיניים, מתוך הבנה שזה עשוי לקדם את האינטרסים שלהם. רמת הציפיות של הפלסטינים בשלב זה אינה גבוהה, אך היא הולכת וגוברת. צפויה אכזבה ברמת הציפיות", הסביר הקצין.

בפיקוד מרכז מבינים כי סוגיית האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל עלולה לעורר מהומות בשטחים, והם נערכים לקראת "יום האסיר" שיצוין ב-17 באפריל. המהומות שהתעוררו בעקבות מותו של אבו חמדיה, שמת ממחלת הסרטן בגיל 64 - אך לטענת הפלסטינים ישראל אחראית לכך, חידדו את ההבנה בנושא. בצבא סבורים כי בשלב הנוכחי אין בכוונת אנשיו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להסלים את המצב. "גם ברשות הפלסטינית חוששים לאבד שליטה, ולכן אנו עדים למאמצים גדולים, עם פעילויות רבות של מנגנוני הביטחון, לרסן את המפגינים ואת הפרות הסדר. אך מדי פעם יש גם ניסיונות לשחק עם גובה הלהבות"", אומרים בפיקוד.

הקצין הבכיר הביע תמיכה בגירושם של משוחררי עסקת שליט משטחי יהודה ושומרון, כפי שנעשה עם איימן שראונה, פעיל חמאס ששבת רעב וגורש לרצועת עזה בהסכמת שב"כ וצה"ל בעקבות בקשה מטעמו לעבור לעזה למשך עשר שנים, במקום לרצות את עונשו. "אני מאמין שהגירוש מחוץ לשטחי הגדה המערבית הוא מענה טוב, כיוון שהשפעת האנשים הללו מבחוץ - חלשה יותר", אמר הקצין. הוא הוסיף כי יש לבחון שחרור של אסירים ביטחוניים מסוימים מהכלא בישראל אשר מצבם הבריאותי לקוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully