וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: סוני מתון ינסה להרכיב את הממשלה החדשה

רויטרס

7.4.2013 / 11:42

תמאם סלאם, פוליטיקאי בן 67, קיבל תמיכה מלאה בפרלמנט להחליף בתפקיד ראש הממשלה את נג'יב מיקאתי. בנאומו הראשון אמר כי המדינה נמצאת במשבר כבד בשל "הטרגדיה" בסוריה

נשיא לבנון מישל סולימאן הטיל על תמאם סלאם את הרכבת הממשלה החדשה. סלאם, סוני בן 67 המקורב למחנה "14 במרץ" האנטי-סורי, זכה בתמיכה מוחלטת של חברי הפרלמנט. הוא ימונה לתפקיד ראש הממשלה הבא במקום נג'יב מיקאתי, שכיהן שנתיים בתפקיד. סלאם נחשב לפוליטיקאי מתון ולעצמאי בדעותיו וזכה לתמיכה גם מצד אנשי מחנה "8 במרץ" התומכים בחיזבאללה.

בנאומו הראשון אמר אמש סלאם כי הוא מודע לכובד האחריות שעל כתפיו. "המדינה ניצבת בפני משבר כבד", הודה, והצהיר כי ינסה להגן על לבנון מפני "הטרגדיה הסורית", כלשונו. כ-400 אלף פליטים סורים נמלטו ללבנון דרך הגבול, וקרבות רחוב בין העדות היריבות זלגו גם לעריה הצפוניות. בחודשים האחרונים הפציץ חיל האוויר הסורי כמה מוקדים בבקעת הלבנון, שלטענת דמשק היוו מוקד מסתור למורדים נגד שלטונו של בשאר אסד.

קרבות רחוב בטריפולי, לבנון. יולי-אוגוסט 2012. רויטרס
קרבות רחוב בטריפולי בקיץ האחרון/רויטרס

סלאם נבחר לתפקיד אחרי יומיים של התייעצויות בקרב 128 חברי הפרלמנט, ודווח כי 124 מהם תמכו בו לתפקיד. משימתו הראשונה והמורכבת של סלאם היא להרכיב ממשלת אחדות שחלוקת התיקים בה תהיה מקובלת על הסיעות הפוליטיות היריבות במדינה השסועה. בחודש יוני צפויות בחירות לפרלמנט, אך ייתכן שהן יידחו בכמה חודשים, שכן הצדדים היריבים לא הגיעו להסכמה על מנגנון הצבעה מקובל.

ראש הממשלה היוצא, נג'יב מיקאתי, נכנס לתפקיד בשנת 2011, לאחר שחיזבאללה ושותפיה הצליחו להפיל את ממשלת האחדות הקודמת בראשות סעד אל-חרירי. לדבריו, בכהונתו ניסה ככל שניתן להרחיק את ארצו, שניהלה מלחמת אזרחים משל עצמה במשך 15 שנים, מהמשבר המתמשך בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully