וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יום השואה: הממשלה תדון באלימות נגד קשישים

בישיבתה השנייה מאז השבעתה, תדון הממשלה בשורת מקרי האלימות האחרונים נגד קשישים. כמו כן, במהלך הישיבה צפוי השר לפיד לעדכן בנוגע להעברת חבילת סיוע לניצולי השואה

היום (ראשון) תתכנס הממשלה לישיבתה השנייה מאז הושבעה, ובראש סדר היום שורת מקרי האלימות האחרונים נגד קשישים. בתחילת ישיבת הממשלה ישמעו השרים סקירה מפי השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בנוגע למקרים שבהם הותקפו לאחרונה קשישים ברחבי הארץ. כמו כן, בדיון צפויים להשתתף גורמי מקצוע שיציגו את פעולות המשטרה בעניין, וכן נציגים ממשרדי המשפטים, הרווחה והבריאות.

ראובן יונה, ניצול שואה הותקף לפי החשד על ידי נערים בגינה בפתח תקווה. באדיבות המשפחה
ראובן יונה, ניצול שואה, שעל פי החשד הותקף בפתח תקווה על ידי נערים בחודש שעבר/באדיבות המשפחה

סעיף נוסף שיידון היום, ערב יום השואה, נוגע לניצולים. במהלך הישיבה צפוי שר האוצר, יאיר לפיד, לעדכן בנושא הסיוע הכספי לניצולי השואה. לא ברור האם לפיד מתכוון להציג בישיבת הממשלה חבילת סיוע חדשה מעבר ל-50 מיליוני השקלים שהורה להעביר ב-21 במרץ. כזכור, עם כניסתו לתפקיד, הורה לפיד לאוצר להעביר מיידית את הסכום לניצולי השואה. זאת בעקבות פנייה שהגיעה אליו מח"כ אלעזר שטרן. יצוין כי גם בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ביתנו ויש עתיד סוכם על הגדלת הסיוע לניצולי השואה.

ראש הממשלה נתניהו יביא היום לאישור השרים גם הקמת קבינט חברתי-כלכלי. בראש הקבינט יעמוד נתניהו עצמו, ויהיו חברים בו 12 שרים נוספים, ובהם לפיד ושר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט. בישיבות הוועדה ישתתף באופן קבוע נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. בהצעה שיביא נתניהו לשרים נכתב כי בסמכות הוועדה לקבל החלטות הנוגעות לתקציב המדינה, ולנושאים חברתים וכלכליים, וכי הן יקבלו תוקף של החלטת ממשלה.

סדר היום של ועדות השרים יפורסם באישור מיוחד בלבד

בנוסף, תאשר היום הממשלה את הרכב ועדת השרים לענייני חקיקה. ועדת השרים לחקיקה היא הגוף שבסמכותו לקבוע אם הממשלה תתמוך בהצעת חוק פרטית - מה שלמעשה סולל את דרכה באופן כמעט ודאי לאישור בקריאה שלישית - או שמא תתנגד. בראשות הוועדה תעמוד שרת המשפטים ציפי לבני, ויהיו חברים בה 12 שרים נוספים: ארבעה מהליכוד (סער, שטייניץ, לבנת וארדן), שלושה מיש עתיד (לפיד, פירון וגרמן), שלושה מישראל ביתנו (אהרונוביץ', לנדבר, שמיר) ושניים מהבית היהודי (אריאל ואורבך).

הממשלה גם צפויה לאשר את תקנון עבודת הממשלה. אחד הסעיפים המופיעים בתקנון קובע כי סדר היום של ועדות השרים, גם אלה שאינן עוסקות בנושאי ביטחון, לא יפורסם אלא באישור מיוחד, והפרוטוקולים שלהן יופצו אך ורק למספר מצומצם של בעלי תפקידים, ולא לציבור הרחב. בעבר נמתחה ביקורת רבה על העובדה שישיבות ועדות השרים השונות, ובמיוחד ועדת השרים לחקיקה, הן חסויות. חברי כנסת רבים הביעו לא פעם תסכול וכעס על כך שהממשלה מונעת את פרסום השיקולים שהנחו אותה בתמיכה או בהתנגדות לחוק מסוים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשלה צפויה לאשר הקמת קבינט חברתי-כלכלי. ישיבתה הראשונה של הממשלה החדשה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סעיף מעניין נוסף שמופיע בתקנון הממשלה נוגע לנסיעות ראש הממשלה לחו"ל. כזכור, ראש הממשלה נמנע מלמנות הפעם סגנים, למורת רוחם של לפיד ובנט, שראו עצמם מועמדים טבעיים לתפקיד. בתקנון עבודת הממשלה, שצפוי להיות מאושר מחר, לא ברור מי מחליף את נתניהו בהיעדרו מן הארץ, ונכתב רק כי אם ייסע לחו"ל, "יזמן ממלא מקומו את ישיבות הממשלה וינהל אותן". אמנם סעיף דומה הופיע בתקנון הממשלה ה-32, אולם אז מונו שני ממלאי מקום: סילבן שלום ומשה (בוגי) יעלון. בממשלת נתניהו השלישית עדיין לא ידוע מי ימלא את מקומו של ראש הממשלה אם יהיה מקרה שידרוש זאת.

ועדה אחרונה שתוקם היום היא "וועדת פרי" לשוויון בנטל. בסמכותה של ועדת השרים, שבה ישתתפו מלבד היו"ר יעקב פרי גם השרים יעלון, אורי אריאל, עמיר פרץ ואהרונוביץ', יהיה להביא בתוך שבעה שבועות הצעת חוק ממשלתית לשילובם של החרדים בצבא ובשירות הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully