וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ב"מצעד השרמוטות" בתל אביב: "גופי ברשותי"

משתתפות - וגם משתתפים – במצעד קראו שלא להטיל את האשמה בתקיפות מיניות על הקורבנות. באחד השלטים נכתב: "שרמוטה זה כמו חתול – אתה לא מלטף בלי לבקש רשות"

ברחובות תל אביב צעדו בצהריים (שישי) כ-500 בני אדם ב"מצעד השרמוטות" המתקיים זו השנה השנייה. בכדי לחדד את מסר המצעד, לפיו נשים המתלבשות באופן חושפני, שותות אלכוהול, או מתנהגות בצורה מסוימת אינן אחראיות לתקיפות מיניות נגדן, הגיעו רבות מהמשתתפות בלבוש חושפני. לדברי מארגנות האירוע הן יזמו אותו "כי נשים לא צריכות להתבייש: לא במה שהן לובשות, לא במיניות שלהן, לא בנוכחות שלהן במרחב הציבורי, ולבטח קיומנו הוא לא אמתלה לאלימות".

מצעד השרמוטות צעד בלב תל אביב. דרור עינב
צועדות במצעד, היום/דרור עינב
מצעד השרמוטות צעד בלב תל אביב. דרור עינב
מצעד השרמוטות צעד בלב תל אביב/דרור עינב

הצועדים התאספו ב-11:30 בכיכר רבין ומשם המשיכו לכיוון כיכר הבימה דרך רחוב אבן גבירול. בין השלטים הרבים שנישאו בהפגנה היו שלטים עליהם נרשם "לובשת את זה – לא מבקשת את זה", "גופי ברשותי וגם הבגד שלגופי", "לא נולדתי כדי להפוך אותך למאושר", ו-"שרמוטה זה כמו חתול – אתה לא מלטף בלי לבקש רשות". בעוד שבוע יערך "מצעד שרמוטות" בחיפה, ב-31 במאי יערך מצעד כזה בירושלים.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) השתתפה גם היא באירוע. לפני כן היא אמרה כי "תרבות האונס מחפשת סיבות להגנת התוקף ולהאשמת הנפגעת. כולנו הנשים שרמוטות בפוטנציאל. בין אם אנחנו סטודנטיות, חיילות, חברות כנסת או מורות. ברגע שאנו בוחרות בחופש להתלבש כרצוננו, את זכותנו על גופינו, להביע את המיניות שלנו וליהנות ממנה, החברה תוקיע אותנו, תשמיץ אותנו ואף תצדיק פגיעה בגופנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מצעד השרמוטות צעד בלב תל אביב. דרור עינב
גם צועדים הגיעו/דרור עינב
מצעד השרמוטות צעד בלב תל אביב. דרור עינב
"איך אני מתלבשת? לא עניינך"/דרור עינב

ההשראה למצעד מגיעה ממצעדי ה"סלאט-ווק", שהתקיימו ברחבי העולם במחאה על דבריו של שוטר בכיר בטורונטו שהעיר ב-2011 כי "כדי להישאר בטוחות ולא להיות קורבנות על נשים להימנע מלהתלבש כמו פרוצות". בחודש אפריל של אותה השנה כ-3,000 נשים, רבות מהן בלבוש חשוף במידה כזו או אחרת, השתתפו במצעד במדינה. מאז נערכו מצעדים דומים בארצות הברית, גרמניה, סינגפור ומדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully