וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה חודשי עבודות שירות למפכ"ל לשעבר רפי פלד

גלעד גרוסמן

4.4.2013 / 11:06

פלד הורשע בהפרת אמונים בפרשת "פלד-גבעוני". השופט קבע כי "הסתבכותו עם החוק פגעה בו קשות", אך ציין כי לא ניצל מעמדו לרעה. על יתר המעורבים נגזרו שנה עד ארבע שנות מאסר

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) חצי שנה של עבודות שירות על מפכ"ל המשטרה לשעבר רפי פלד, שהורשע לפני כשלושה חודשים בעבירות של הפרת אמונים בתאגיד במסגרת פרשת התרסקות החברות של קבוצת פלד-גבעוני לפני כעשור. השופט חאלד כבוב ציין כי פלד לא הורשע בעבירות החמורות יותר בפרשה, וכי הוא התחשב בזמן הרב שעבר מאז נפתחה החקירה של הרשות לניירות ערך נגד הנאשמים. "עצם הסתבכותו עם החוק פגעה בו קשות", קבע השופט. הוא הוסיף כי אין מדובר במקרה שמעמדו של נאשם מחייב להחמיר עמו, מכיוון שפלד לא ניצל לרעה את מעמדו.

רפי פלד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, פברואר 2013. יותם רונן
פלד בבית המשפט, לפני כחודשיים/יותם רונן

טל יגרמן, הנאשם המרכזי הפרשת "פלד-גבעוני" ומי שכונה על ידי השופט "המושך בחוטים", ושנקבע בגזר הדין כי הוא "בקטגוריה אחרת משאר הנאשמים", נידון לארבע שנות מאסר. אריה גבעוני, עליו נאמר כי "עצם עיניים ונתן ידו להעברת סכומי עתק מחברות ציבוריות לחברות פרטיות", נידון לשנתיים מאסר. שנת מאסר נגזרה על דוד הבי, שנקבע כי היה פחות מעורב בניהול הקלוקל של החברות.

ביולי 2005 הוגש כתב אישום נגד המעורבים בפרשת "פלד-גבעוני", אז נטען כי קבוצת משקיעים, שבראשה עמד פלד, רכשה בשנת 2001 קבוצה של חברות ציבוריות, המרכזית בהן היא פויכטונגר תעשיות. גבעוני, הבי ופלד שימשו בתפקידים בכירים בפויכטונגר תעשיות, אפקון אלקטרומכניקה ומשב תעשיות קירור, והיו גם בעלי שליטה בהן ובפויכטונגר השקעות. יגרמן שימש כיועצם הפיננסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלד בתקופתו כמפכ"ל, לצד הנשיא המנוח עזר ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

באוגוסט 2002 קרסו החברות, והקבוצה נותרה עם חובות עתק. בעקבות הקריסה נפתחה חקירה של הרשות לניירות ערך, שהובילה לכתב האישום. לפי האישום, הנאשמים משכו כ-60 מיליון שקל מהחברות הציבוריות היציבות לחברות ציבוריות חלשות ולחברות פרטיות שבבעלותם, וכך גרמו לקריסת הקבוצה. לפני כשלושה חודשים הורשעו הנאשמים בעבירות של גניבה בידי מנהל ומרמה והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully