וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חברי מועצה מאילת נאשמים בקבלת שוחד מסוחרים

רמי שני

3.4.2013 / 1:42

חיים אל-על ודניאל אדרעי נאשמים כי דרשו מבעלי עסקים בעיר סכומי כסף בתמורה למשיכת ערר על החלטה להרחיב מרכז מסחרי. סוכן סמוי ש"שיחד" אותם תיעד זאת ובכך הביא להפללתם

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש אתמול (שלישי) כתב אישום נגד שני חברי מועצת העיר אילת, חיים אל-על ודניאל אדרעי, הנאשמים בדרישה ובקבלה של שוחד מסוחרים שניסו לדחות ערעור שהגישו השניים על הגדלת שטחי מסחר במרכז "ביג" החדש שהוקם בעיר. לפי כתב האישום, חברי המועצה פעלו באופן מתוכנן שנועד לגרוף לכיסם רווחים כספיים.

החברה שהקימה את המרכז המסחרי החדש הנחתה את בעלי העסקים במרכז הישן שסיימו את תקופת השכירות שעליה חתמו, להתחיל במעבר למרכז החדש. במקביל, החברה פעלה מול הרשות המקומית לאשר את הרחבת שטחי המסחר במרכז החדש, במטרה לאפשר את קליטתם של בעלי העסקים. ועדת המשנה לבניין ערים אילת אישרה את תכנית ההרחבה, אולם אל-על ואדרעי החליטו להפוך את המצב למנוף רווחי. הם ערערו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על ההחלטה ובכך גרמו לכך שכמה סוחרים עוכבו במעבר בין המרכז הישן לזה החדש.

מכתב האישום עולה כי שני חברי המועצה נפגשו עם הסוחרים ועם הנהלת "ביג" והסבירו כי תמורת תשלום, יהיו מוכנים למשוך את הערר. בשלב זה נכנסה המשטרה לתמונה. סוכן סמוי מטעמה התחזה לנציג של אחד העסקים והתבקש להעביר מאות אלפי שקלים לאל-על ולאדרעי. הוא נפגש עמם במכוניתם ומסר להם את ההמחאות בתמורה לחשבונית מדומה, לאחר שקיבל לידיו העתק של הודעתם בדבר משיכת הערר. הסוכן תיעד את ההתרחשות וירד מהמכונית ליד אחד המלונות בעיר. השניים המשיכו בנסיעה והספיקו לעבור כמה מאות מטרים, ואז נעצרו על ידי המשטרה ונלקחו לחקירה.

לצד כתב האישום שהוגש נגדם, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להגביל את פעילותם של השניים, למנוע מהם למלא תפקיד במועצה וכן במועצה לתכנון ובנייה ואף להרחיקם מבניין המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully