וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת סרבן הגט: הסוהרים יועמדו לדין משמעתי

3.4.2013 / 0:03

ועדת חקירה שבחנה את את התנהלות הסוהרים בבריחת סרבן הגט שי כהן מבית הדין בירושלים, המליצה גם לרשום הערה למפקד יחידת נחשון ולנקוט צעדים מנהליים נגד ארבעה קצינים

ועדת החקירה שהקים נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, לבחינת התנהלות אנשי יחידת נחשון בבריחת האסיר שי כהן, החליטה אתמול (שלישי) להעמיד לדין ארבעה מאנשי צוות הליווי ולהעבירם מתפקידם. כמו כן המליצו חברי הוועדה לרשום הערה בגין אחריות כוללת למפקד יחידת נחשון – קצין בדרגת תת-גונדר ולנקוט צעדים מנהליים ומשמעתיים נגד ארבעה קצינים. "כלל הסוהרים והקצינים קיבלו הודעה על החלטת הנציב, ובימים הקרובים יתבצעו ההליכים עליהם הוחלט", נכתב בהודעת שב"ס.

החלון בבית המשפט ממנו ברח שי כהן, האסיר סרבן הגט שנמלט בירושלים, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
נמלט מתא השירותים בבית הדין. שי כהן/יואב דודקביץ'

בתחילת חודש מרץ נמלט כהן, סרבן גט בן 40, מדיון בבית הדין הרבני בירושלים. המשטרה פשטה על מקומות שונים בשכונת מאה שערים בעיר ובאזורים נוספים בארץ כדי ללכוד אותו, אך עד כה הוא לא אותר. מתחקיר שערכו בשירות בתי הסוהר עלה כי זמן קצר לאחר תום הדיון בעניינו, ביקש כהן להתפנות. שני לוחמי יחידת נחשון ליוו אותו. לוחם שעמד סמוך לדלת התא שהייתה פתוחה למחצה הבחין כעבור מספר שניות שהאסיר טרק את הדלת ונעל אותה. כשהלוחם הצליח לפרוץ אותה, הוא גילה כי האסיר הספיק לצאת דרך החלון ולקפוץ למטה. הצוות ששמר עליו כלל ארבעה לוחמים, ואלה הזעיקו סיוע וכוחות גדולים של משטרה בסיוע יחידות שב"ס - מצדה ונחשון. במהלך הסריקות סמוך לבית הדין נמצאו שתי נעליו של כהן, שאותן כנראה הוריד במהלך בריחתו.

חיפושים בירושלים אחר שי כהן, האסיר סרבן הגט שנמלט היום מבית המשפט בעיר, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
אנשי משטרה ושב"ס מחפשים אחר כהן/יואב דודקביץ'

בתחקיר הועלתה שאלת אי כבילתו באזיקים והתברר כי בדיון שנערך בעניינו ביוני 2012 בבית הדין הרבני בבאר שבע, השופט הורה שלא להובילו בבית המשפט כשהוא כבול. כהן היה נשוי לאשתו במשך שנתיים, והשניים פרודים ב-12 שנים האחרונות. לשניים שני ילדים המתגוררים באחת ההתנחלויות בבנימין. לאחר שבית הדין הרבני פסק לגירושים, סירב כהן לתת לאשתו גט ומאז 2007 הוא נחשב סרבן גט ונמצא בכלא. לאחרונה בית הדין הרבני בעיר האריך את מאסרו בשנה נוספת. על פי ההלכה, אשתו לא תוכל להינשא מחדש עד שכהן לא ייתן את הגט המיוחל ובסמכות בית הדין להשאירו בכלא עד 10 שנים. לאחר מכן יש צורך באישור בג"ץ לכליאה נוספת. לפני כשבועיים התייחס רב-גונדר פרנקו לבריחתו של כהן, ואמר כי "מדובר באירוע מכונן מבחינתי, תקלה מבצעית". לדבריו, "ממצאי הבדיקה של האירוע מעלים בדיקה לא פשוטה של חוסר הקפדה על נהלים במשימה שגרתית, תגובה איטית ולא מקצועית של הכוחות בשטח".

לקריאה נוספת:
שב"ס על סרבן הגט שנמלט: "תקלה מבצעית לא פשוטה"
החיפושים אחר האסיר נמשכים: "התקווה לגט נגוזה"

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully