וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל נבחר שוב לראשות הלשכה המדינית של חמאס

חרף הצהרתו לפני כשנה כי לא יתמודד שוב לתפקיד, שבו הוא מכהן משנת 1997, נבחר משעל פה אחד בוועידת צמרת חמאס. בדצמבר נאם לראשונה בעזה, ואמר: "אין לגיטימציה לישראל"

חאלד משעל נבחר היום (שני) פעם נוספת לראשות הלשכה המדינית של חמאס. משעל, שעומד בראשות הארגון מאז 1997, הודיע לפני כשנה שאין בכוונתו להתמודד על התפקיד, בעקבות מתיחות קשה עם הנהגת עזה סביב סוגית הפיוס מול פתח. עם זאת, לאחר מבצע "עמוד ענן" חזר בו משעל והפך להיות המועמד הבולט מול איסמעיל הניה, ראש הממשלה של חמאס ומול מוסא אבו מרזוק, סגנו.

משעל, שנחשב למקורב מאוד לבית המלוכה בקטאר, נבחר פה אחד במסגרת הצבעה שהתקיימה במפגש שהחל שלשום בקהיר, ובו נועדה כל צמרת חמאס. הבחירות לתפקיד נערכות אחת לארבע שנים, ועבור משעל תהא זו כהונה רביעית.

בחמאס מאשרים: חאלד משעל יפרוש עוד השנה. רויטרס
נבחר פה אחד. חאלד משעל/רויטרס

באחרונה דווח כי משעל מעוניין לעמוד בראש הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) בשנים הקרובות. העיתון "אל קודס אל-ערבי" ציטט מקורות פלסטינים יודעי דבר שמסרו כי מדינות ערב, בהן קטאר וירדן, תומכות במהלך. על פי הדיווח, נבחנה גם האפשרות שמשעל ימונה לעמוד בראש הוועד הפועל של אש"ף – תפקיד בו מחזיק יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

המקורות הפלסטיניים העריכו כי אם יתקיימו בחירות למועצה הלאומית הפלסטינית ומבנה אש"ף ישתנה, כפי שהוסכם בהסכם הפיוס בין פתח לחמאס בקהיר, הפלגים הפלסטינים יפנו את גבם לפתח. אם חמאס תיכנס לאש"ף, המשמעות היא בין היתר כי תיקח חלק במשא ומתן מול ישראל.

מאות אלפים חגגו את יום השנה ה-25 להיווסדות חמאס. רויטרס
התפאר ב"ניצחון הגדול" בעמוד ענן. משעל/רויטרס

בדצמבר האחרון הגיע משעל לביקור היסטורי ברצועת עזה, לרגל ציון 25 שנים לחמאס. למשעל התלוו בכירי הארגון, בהם סגנו מוסא אבו מרזוק וכן הבכירים עיזת א-רישק ומוחמד נסר. בעצרת המרכזית התייחסו הנואמים, ובראשם משעל והניה, ל"ניצחון הגדול", כלשונם, שהשיגו במבצע האחרון ברצועת עזה. "פלסטין היא שלנו, מהים ועד הנהר, ומהצפון ועד הדרום", אמר משעל בעצרת החגיגית ."פלסטין היא ערבית ואיסלמית. לא נכיר בכיבוש הציוני ואין לגיטימציה לישראל ולכיבוש", הוסיף.

בנוסף, קרא משעל לקדם במהרה הסכם פיוס עם פתח. יש לציין כי פרט לביקורו הראשון של משעל ברצועה, באותה עצרת התקיים אירוע היסטורי נוסף, כאשר לראשונה מאז שחמאס השתלט על רצועת עזה ב-2007, השתתפו גם נציגי פתח ברצועה בעצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully