וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ג'יפ צה"ל התהפך במרדף ליד בית לחם

יהושע בריינר וקובי מנדל

31.3.2013 / 0:27

קצין ולוחם, שנסעו בג'יפ ונפצעו קל, רדפו אחר מיידי אבנים שגרמו לפציעת בן 5 ליד אפרת. מפגינים שציינו את "יום האדמה" בסכנין, תומכי אסד, תקפו צוות של רשת אל-ג'זירה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: רן מנחם

קצין צה"ל ולוחם נוסף מחטיבת כפיר נפצעו אתמול (שבת) באורח קל בהתהפכות ג'יפ צבאי במהלך פעילות מבצעית בכפר ח'ירבת עליא, מדרום לבית לחם. אחד מהנפגעים פונה לבית חולים בירושלים. במהלך אירועי "יום האדמה", שבו מוחים ערביי ישראל מדי שנה ב-30 במרץ, מאז 1976, על קיפוחם לכאורה, בייחוד בתחום הקרקעות, הוזעק הכוח לכפר בשל זריקת אבנים בכניסה להתנחלות אפרת הסמוכה. חטיבת עציון עורכת תחקיר על נסיבות המקרה.

ג'יפ שהתהפך. צילום מסך
החיילם נפצעו קל. רגע ההתהפכות/צילום מסך

האירוע החל לאחר שילד ישראלי בן חמש נפצע באורח קל מיידויי אבנים של פלסטינים בכניסה הצפונית להתנחלות אפרת בעת שנסע במקום עם משפחתו ברכב. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בבירה. למקום הוזעק כוח צבאי, כשבמקביל התפתחה במקום הפרת סדר, שבמהלכה יידו צעירים אבנים לעבר החיילים. הכוח רדף אחר מיידי האבנים, ותועד בסרטון נוסע בסמטאות הכפר. באחד העיקולים איבד הנהג שליטה על הג'יפ, כיוון שעלה על חסם אבנים שהניחו הפלסטינים, והתהפך. החיילים אבטחו את עצמם עד להגעת כוחות נוספים ואלה חילצו אותם מכלי הרכב. מיד לאחר ההתהפכות נשמעות בסרטון קריאות שמחה של פלסטינים, שהמשיכו ליידות אבנים על החיילים.

למרות האירוע סמוך לבית לחם, בצה"ל הביעו סיפוק מהתמודדות הכוחות באירועי "יום האדמה", במהלכו נפצעו עוד שני חיילים באורח קל בהפרות סדר באזור קלקיליה. הפרות סדר נרשמו גם באזור קלנדיה, שם הפגינו כ-100 פלסטינים נגד כוחות צה"ל שנאלצו להשתמש באמצעים לפינוי הפגנות. מספר הפרות הסדר וכן המשתתפים בהן היו נמוכים מהמצופה. בצה"ל אמרו כי הכוחות הצליחו "להכיל" את האירועים, וכי בכל המקרים שבהם הותקפו כוחות הגיבו החיילים בצורה מאופקת תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. מספר הפצועים הפלסטינים היה נמוך גם כן ביחס להערכות המוקדמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אירועי יום האדמה בסכנין. יותם רונן
מפגינים בסכנין/יותם רונן

בהפגנה שהתקיימה בשעות הצהריים אתמול בסכנין תקפו מפגינים, תומכי נשיא סוריה בשאר אסד, צוות של רשת אל-ג'זירה, במחאה לטענתם על אופן הסיקור של האירועים במדינה השסועה. ממשטרת מחוז צפון נמסר כי צוות הצילום שהותקף סירב להגיש תלונה. בהפגנת הזעם השתתפו כעשרת אלפים בני אדם, בהם פעילים של ארגוני זכויות אדם ופעילים למען זכויות הבדואים בנגב. המשתתפים הניפו דגלי פלסטין וסוריה.

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שהשתתפה בהפגנה, אמרה כי "יום האדמה אינו מאורע שאנחנו זוכרים, אלא הוא שם המאבק העיקרי בינינו לבין המדינה. ביום האדמה המדינה הצהירה במפורש שהפרויקט העיקרי שלה הוא ייהוד האדמה, ובזה היא הציבה את עצמה כגוף עוין ואגרסיבי לילידים - האזרחים הפלסטינים. היא כזאת עד עכשיו". יו"ר מפלגת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר בהפגנה כי "ציון יום האדמה ה-37 הוא בסימן הסלמה מצד הממסד על מה שנותר מאדמות האזרחים הערבים, בעיקר בנגב. זאת בנוסף למצוקת הקרקע ביישובים הערביים בגליל ובאזור המשולש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully