וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "יום האדמה" בגדה: "להימנע משימוש באש חיה"

יהושע בריינר

28.3.2013 / 18:14

בצה"ל ובמשטרה נערכים לקראת הפגנות המוניות של ערביי ישראל ופלסטינים ב"יום האדמה" שיחול בשבת. אין התרעה נקודתית, אך כל היחידות המוצבות באזור יתוגברו בסוף השבוע

במערכת הביטחון ובפיקוד המרכז מגבירים את הכוננות לקראת "יום האדמה" שיצוין ביום שבת ברחבי הגדה המערבית. על פי ההערכות, ייתכן שכבר היום (חמישי) יחלו הפרות סדר בהיקף קטן שיתגברו מחר בתום תפילות יום השישי במסגדים, וכך גם בשבת. כוחות צה"ל תוגברו באזורי החיכוך ויחידות מג"ב והמשטרה, האחראיות על טיפול בהפרות סדר, נערכות לקראת עימותים עם מפגינים.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במעבר קלנדיה, בעת הפגנה לציון יום האדמה. עומר מירון
מפגין בקלנדיה ביום האדמה בשנה שעברה/עומר מירון

מאז 1976 מוחים ערביי ישראל מדי שנה ב-30 במרץ על קיפוחם לכאורה, בייחוד בתחום הקרקעות. כחלק מההיערכות לקראת ההפגנות, תועלה הכוננות בירושלים, והמשטרה תיערך לשמירה על הסדר סמוך להר הבית, שם יתפללו מאמינים מוסלמים. המשטרה צפויה להגביל את גיל המתפללים שיורשו להיכנס למתחם. בדומה להנחיה שניתנה לכוחות צה"ל על רקע ההסלמה במצב בשטחי הגדה המערבית בתקופה האחרונה, הנחה מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, להימנע במידת האפשר משימוש בירי אש חיה לעבר מפגינים, כדי להימנע מהרג פלסטינים שעלול לעורר מהומות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלוף ניצן אלון והשר אהרונוביץ' מסיירים בשטח ביום האדמה בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים קיימו מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי, וכן אלוף אלון, הערכות מצב בשיתוף בכירי מג"ב, שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז ש"י. עיקר ההיערכות מתמקדת באזורי החיכוך, בהם קלנדיה וביתוניא שבאזור רמאללה, חברון, נבי סלאח, פאתי שכם ומחסום ג'למה שבצפון השומרון. בשלב זה אין התרעה נקודתית במערכת הביטחון, אך כלל היחידות יתוגברו בסוף השבוע.

כמו כן, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הקמת מאחז לא חוקי על ידי פלסטינים באזור E-1, בין מעלה אדומים לירושלים. כחלק מההכנות העבירו בכירים במערכת הביטחון מסרים לאנשי הרשות הפלסטינית, ולפיהם על מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למנוע ממפגינים להתעמת עם כוחות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully