וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללנים ניסרו כבל אינטרנט במצרים - ונתפסו על חם

הצי לכד את השלושה באלכסנדריה. לאחרונה דווח במדינה על שיבושים בתעבורת הרשת אך לא ברור אם יש לכך קשר. ב-2011 ניתקה בטעות קשישה גיאורגית את האינטרנט בשתי מדינות

משמר החופים של מצרים לכד שלושה צוללנים שניסרו אמש (רביעי) כבל אינטרנט תת-מימי. ייתכן שמדובר בסיבה לשיבושים הנגרמים זה כמה ימים בתעבורת האינטרנט במצרים. הצי המצרי פרסם את תמונותיהם של החשודים כשהם אזוקים ומובלים למעצר. דובר הצי המצרי, הקולונל אחמד מוחמד עלי, אמר כי השלושה נעצרו בספינת דיג מצפון לנמל אלכסנדריה. לא נמסרו פרטים על המניע האפשרי למעשיהם. בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של הצבא נאמר כי "הכוחות המזוינים סיכלו את הניסיון ועצרו את הצוללנים בשעת החיתוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול הכבל התת-מימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכבל, SEA-ME-WE-4, הופעל בשירות חברת טלקום המצרית, מפעילת מרבית קווי הטלפוניה במדינה, והונח על ידי קבלנית משנה, "סי-קום", שדיווחה לאחרונה על שיבושים בקווים היוצאים לאירופה ולכמה מדינות באסיה. הכבל נוסר כ-750 מטרים מצפון לאלכסנדריה, ולפי כמה דיווחים החבלה האטה את הגלישה במצרים באופן משמעותי. חברת טלקום הודיעה כי תפעל לתיקון הכבל ביממה הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת הצוללנים החשודים, אחרי מעצרם בנמל אלכסנדריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבלות בכבלי תקשורת גדולים הן אמנם נדירות, אך עשויות לגרום נזקים חמורים. ב-2001 עצרה משטרת גיאורגיה קשישה בת 75, שחתכה כבל שעטף סיבים אופטיים רבים וניתקה את חיבור האינטרנט של תושבי ארצה ושל ארמניה השכנה. בחקירתה הסבירה האישה כי חפרה באדמה בחיפושים אחר שאריות מתכת כדי למכור אותן.

בשנה שעברה דווח בטנזניה על "כנופיית פושעים" שגרמו לחבלה בסיבים אופטיים. משרד התקשורת במדינה האפריקאית מסר כי כמה חשודים עקרו מהאדמה את הכבלים מתוך מחשבה שניתן יהיה למכור אותן לסוחרי נחושת. כתוצאה מהגניבה נותקו מהאינטרנט מחוזות נרחבים במדינה. ממשלת טנזניה פרסמה בתגובה אזהרה, והתריעה בפני גנבים פוטנציאליים כי אסור לגעת בכבלי התקשורת משום שהם "מכילים פיסות זכוכית זעירות שעלולות לגרום לעיוורון במגע עם העין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully