וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפוליטיקה? צוקרברג יעסוק בחינוך והגירה

לפי הדיווח, מנכ"ל פייסבוק שוקד על הקמת קבוצה פוליטית שתפעל לקידום רפורמות חקיקה בנושאים שונים. עשרות מיליונים גויסו לטובת המשימה – וגם כמה יועצים בכירים ושותף ותיק

לאחר שהקים את הרשת החברתית הפופולרית ביותר וגרף מיליארדי דולרים לכיסו, מייסד פייסבוק מארק צוקרברג מבקש להפוך לפעיל פוליטי. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אמש (רביעי) כי צוקרברג בן ה-28 שוקד על הקמת קבוצה פוליטית שתורכב מאנשי מפתח בתעשיית הטכנולוגיות ותפעל לקידום רפורמות חקיקה בנושאים שונים כגון הגירה וחינוך.

מארק צוקרברג. AP
נפגש עם אובמה וגייס כספים לטובת בתי ספר ציבוריים. צוקרברג/AP

לפי הדיווח, גורמים המקורבים למנכ"ל פייסבוק מסרו כי להקמת הקבוצה שותף חברו הקרוב של צוקרברג, ג'ו גרין, שחלק עמו חדר בתקופה שבה למדו באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. בשבועות הקרובים צפויים השניים להכריז על הקמת הקבוצה. אותם מקורבים סיפרו כי בכוונת הקבוצה לגייס כ-50 מיליוני דולרים, בין היתר בסיועו של מייסד הרשת החברתית "לינקד-אין" ריד הופמן. כמו כן, הם ציינו כי ברצונם של היזמים לרשום את הקבוצה כארגון חברתי ללא מטרות רווח.

כמו כן נכתב בדיווח כי צוקרברג סיפר למקורבים לו שהקבוצה תתמקד ברפורמות מקיפות בתחום ההגירה ותפעל למען הפיכתו של תהליך ההתאזרחות במדינה לפשוט יותר. נושאים נוספים על הפרק הם רפורמות בחינוך ותקצוב מחקרים מדעיים. כמה יועצים כבר גויסו לטובת המשימה, בהם גם רוב ג'סמר, שעמד בראש הוועדה הרפובליקנית בסנאט, וג'ו לוקהארט, ששימש כסגן נשיא פייסבוק לענייני תקשורת גלובלית וכשר התקשורת בממשלתו של ביל קלינטון.

מסתבר כי אין זו הפעם הראשונה שבה טובל צוקרברג את ידיו בזירה הפוליטית. בשנת 2011 אירח מנכ"ל פייסבוק את נשיא ארצות הברית בכנס שהתקיים במטה החברה. צוקרברג גם תרם במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות כ-10,000 דולרים לוועדת הפעולה החברתית של פייסבוק, וכן העניק תרומה נדיבה על סך 100 מיליון דולרים לבתי ספר ציבוריים בניוארק שבניו ג'רזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully