וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון להרוג: המאבטחים שמעורבים במקרי רצח

דווקא האנשים שאמונים על ביטחון של מוסדות מוצאים עצמם מעורבים במקרי רצח, כשרובם על רקע אישי ומשפחתי. מסקירת מקרים שאירעו לאחרונה עולה כי רובם נשאו את הנשק שלא לצורך

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהארכת מעצר הגבר החשוד ברצח אשתו במכוניתם)

בלא מעט מקרי רצח מתברר כי האיש שאחז באקדח וירה למוות באדם אחר הוא למעשה מאבטח המחזיק בו ברישיון, מה שמעלה את השאלה האם האנשים שמקצועם הוא לדאוג לביטחון מוסד או אישיות הם דווקא מסוכנים לסביבה. סקירת מעשי רצח בהם היו מעורבים מאבטחים בתקופה האחרונה מצביעה על כך שהמאבטחים לא ביצעו את המעשים בזמן שעות העבודה, כלומר – נשאו נשק עליהם שלא לצורך.

אתמול הייתה זו אשתו של מאבטח שעל פי החשד רצח אותה ביריות אקדח במהלך נסיעה בפתח תקווה, לעיני בתם של השניים בת ה-14. החשוד ברצח, בן 52, עובד כמאבטח במוסד חינוכי בפתח תקווה ומחזיק את האקדח ברישיון. מעצרו הוארך בתשעה ימים.

גבר חשוד שירה באשתו ברכבם בפתח תקווה. מור שאולי
על פי החשד, המאבטח רצח את אשתו תוך כדי נסיעה/מור שאולי

בתחילת החודש היה מעורב, על פי החשד, מאבטח בן 46 ברציחתם של שלושה בני אדם באזור חיפה והקריות. על פי הערכת המשטרה, החשוד, דב תגר, דקר למוות את בת זוגו, חטואלה קוזניצוב, בת 43, במיטתה, ואז המתין לבנה בן ה-17 אלכס, אותו דקר ואחר כך ירה בו למוות. זמן קצר מאוחר יותר הוא ירה למוות בספר יוסף דב, האיש שהכיר בינו לבין חטואלה, באזור התעשייה בחיפה. בשעות הערב, כשהבחין תגר בשוטרי היחידה המרכזית של מחוז חוף דולקים אחריו ומנסים לכתרו הוא הבין שאפסו סיכוייו להימלט, שלף את אקדחו והתאבד בירייה.

שני בני אדם נדקרו למוות בחיפה. ערן גילווארג
זירת הרצח בחיפה/ערן גילווארג

בסוף השנה שעברה היה מעורב, על פי החשד, יבגני בגץ, מאבטח שעובד במוסדות חינוך, ברצח אשתו גלינה והספר שלה רוסלן זכרוב, לאחר שחשד שהשניים מנהלים רומן. זמן קצר לאחר שירה בשניים התקשר בגץ למשטרה ואמר: "יריתי באשתי ובמאהב, בואו מהר". בקיץ שעבר הורשע מארק עמנואלוב, מאבטח לשעבר במסעדת "ביבלוס" בטיילת בתל אביב, שירה למוות בויטלי בורקוש-טופילייר במהלך קטטה לפני כשנתיים. על פי כתב האישום, במהלך הקטטה, שלף עמנואלוב את האקדח, שהיה על גופו, דרך אותו, ירה לכיוונו של בורקוש-טופילייר ופגע בו, וכתוצאה מהירי הוא נפל ארצה. מאבטח אחר שצעק לעברו שיחדל מהיריות ויזרוק את האקדח, נורה אף הוא ונפגע. המאבטח ניסה לברוח מהזירה, אולם עמנואלוב ירה לעברו שני קליעים נוספים, בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד ברצח, יבני בגץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הנחיות משטרת ישראל, חברות אבטחה חייבות לוודא קיום אישורי העדר עבריינות מינית בידי המאבטחים המועסקים ואלו מחויבים לעבור ראיון אישי אצל מוסמך מטעם קצין הביטחון של הרשות בה הם מועסקים. המשרד לביטחון פנים מבצע את הליכי האישורים לנשיאת נשק באופן קפדני וכן את כל הבדיקות באמצעות משטרת ישראל ומשרד הבריאות.

רמי מגנזי, מנכ"ל חטיבת האבטחה בקבוצת "מוקד אמון", אמר לוואלה! חדשות כי "המקרה הטראגי בו המאבטח השתמש בנשקו באופן לא חוקי אינו מלמד על התנהלות של מאבטחים ושל מערכת האבטחה. מדובר על אירוע חריג אשר יכול לקרות גם בשאר גופי הביטחון. חשוב לציין כי, כל המאבטחים במדינת ישראל מקבלים רישיון נשק מטעם משרד לביטחון פנים וכפופים להוראותיו, שם מתבצעות בדיקות מקיפות מהפן הפלילי והבריאותי של המועמד". לדבריו, "במשטרה בודקים אם יש לאדם רישומים פליליים מהעבר ובמשרד הבריאות את מצבו הבריאותי והנפשי. במידה והמועמד עבר את כל הבדיקות בהצלחה מוענק לו רישיון אישי לנשיאת נשק ארגוני. בתום הפרוצדורה הוא עובר הכשרה מקיפה להיות מאבטח, בסיומה הוא משובץ לעבודה. אנחנו, ב'מוקד אמון', רואים באחזקת נשק אחריות רבה, על כן אנו מעבירים את המאבטחים, באופן שוטף, תדריכים ושיחות אישיות הן במעמד קבלת הנשק והן בפרקי זמן מוגדרים, על ידי מנהלי השטח". יובהר כי החשוד ברצח אתמול לא הועסק בחברת "מוקד אמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully