וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנחטף בסיני נחת בארץ: "איימו להרוג אותי"

קובי דוד

27.3.2013 / 0:14

אמיר חסן, שנחטף על ידי חמושים בדואים בטאבה עם צעירה מנורבגיה, אמר לוואלה! חדשות: "כששמעתי שישחררו אותי ספרתי את הדקות". ישראל הודתה למצרים שסייעה לשחררם

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

הצעיר הישראלי אמיר עומאר חסן, שנחטף בסיני לפני ארבעה ימים ושוחרר יחד עם חברתו הנורבגית, נחת אמש (שלישי) בישראל. "אני מרגיש בסך הכל בסדר. אני שמח לחזור הביתה, זו הייתה חוויה מרגשת ומפחידה מאוד, במיוחד בימים הראשונים", אמר חסן לוואלה! חדשות. לדבריו, "לא ידעתי מתי ישחררו אותי ומה הם עלולים לעשות לי". חסן בן ה-23 עושה דרכו לבית המשפחה בנצרת יחד עם אחיו חאלד, שאסף אותו מנמל התעופה בן גוריון.

עמיר עומאר חסן, החטוף הישראלי, בנמל התעופה בן גוריון, 26.3.13. ערן גילווארג
חסן בביתו בנצרת, לאחר נחיתתו/ערן גילווארג

דובר משרד החוץ הישראלי, יגאל פלמור, פרסם אמש הודעה לפיה "ישראל מודה לשלטונות המצרים על פעולתם המהירה, היעילה והמוצלחת לשחרור שני התיירים החטופים, מישראל ומנורבגיה. כולנו שמחים בשמחתה של משפחת חסן על חזרתו הביתה בשלום של בנם עמיר, ומברכים אותו בברכת 'ברוך השב'". חסן, שנחטף ביום שישי על ידי קבוצת חמושים בדואים בחצי האי סיני, סיפר כי "הם איימו עליי שיהרגו אותי אם לא אשתף עמם פעולה. הם טענו כי הם רוצים לשחרר שני אנשים שכלואים במצרים והם מקווים שהחטיפה אכן תביא לשחרורם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוחררו הישראלי והתיירת הנורבגית שנחטפו בסיני. רויטרס
חסן ואסק לאחר שחרורם/רויטרס

חסן סיפר כי הכיר בחוף בטאבה את אינגווילד אסק, הצעירה הנורבגית שנחטפה עמו ושוחררה גם כן. הצעיר סיפר כי החוטפים התייחסו אליו בסדר גמור, לא נקטו אלימות כלפי השניים. "מרגע שנודע לי שהולכים לשחרר אותי, התרגשתי מאוד. רציתי למסור למשפחה שהכל בסדר, ספרתי את הדקות".

האח חאלד סיפר כי מאז שנודע להוריו שבנם הצעיר נחטף, "הם לא הצליחו לעצום עין. עכשיו הולכת להיות חגיגה גדולה בנצרת". גורמי ביטחון מצרים קיימו משא ומתן החוטפים, במטרה לשחרר את חסן ואסק. השניים נחטפו בסוף השבוע בעת שנסעו במכונית לאורך חוף הים האדום, סמוך לטאבה. לדברי המקורות, מטרת החוטפים הייתה להפעיל לחץ על הרשויות במצרים לשחרר שניים מקרוביהם אשר נעצרו בחשד לשימוש בסמים. המשטרה הסכימה לבחון את הנושא.

אמיר עומר חסן, התייר הישראלי שנחטף בסיני, שב לביתו בנצרת. ערן גילווארג
נפגש עם משפחתו וחבריו. חסן/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully