וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה איחל חג שמח: "פסח הוא חגיגה של חירות"

רגע אחרי שהמריא מביקור בן שלושה ימים בישראל, בירך נשיא ארצות הברית את היהודים ברחבי העולם. "גם כשמודים על העבר יש להסתכל לעבר העתיד", אמר כמה שעות לפני שחגג בעצמו

חבל שלא נשארת לסדר: נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שעזב את ישראל ביום שישי בתום ביקור בן שלושה ימים, בירך אמש (שני) את היהודים בישראל ובעולם כולו בברכת פסח שמח. בהצהרה שפרסם הנשיא נכתב: "מישל ואני שולחים את איחולנו הלבביים לכל חוגגי הפסח כאן באמריקה, במדינה ישראל ובעולם כולו. היום יתאספו משפחות יהודיות סביב השולחן ויחגגו עם שירים, יין ואוכל. אחר כך יקראו בהגדה ויספרו את הסיפור שהופך את החג לכה עצמתי". כמה שעות לאחר ששיגר את ברכתו, חגג אובמה יחד עם משפחתו ומספר אורחים מצומצם את ליל הסדר, מסורת בה החל מאז נכנס לבית הלבן ב-2009.

הנשיא ברק אובמה ואשתו מישל אובמה עוזבים את הוואי בתום חופשת חג המולד, 3 בינואר. AP
מאחלים לכם חג שמח/AP

הנשיא הזכיר את ביקורו בישראל וכתב כי "בביקורי הראשון כנשיא בישראל חזרתי ואישרתי את הקשר החזק והבלתי מעורער בין המדינות. ניתנה לי ההזדמנות לדבר בפני ישראלים צעירים על העתיד שהם רוצים למדינה שלהם, לאזור שלהם ולעולם". אובמה המשיך: "ראיתי שוב איך החלום של חירות אמיתית מצוי במילים של ההמנון 'התקווה' – להיות עם חופשי בארצנו".

"פסח הוא חגיגה של החירות שאבותינו חלמו עלמו עליה, נלחמו עבורה ולבסוף זכו בה. אך גם כשאנחנו מודים על העבר – עלינו להסתכל קדימה, לעתיד. עלינו לזכור שהאחריות לא נגמרת רק כאשר מגיעים לארץ המובטחת, אלא כאן היא רק מתחילה". הנשיא ציין כי משפחתו מתכוונת לחגוג בפעם החמישית בבית הלבן את סעודת הסדר המסורתית וחתם את הברכה בצמד המילים "חג שמח", בשפה העברית.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully