וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף: "שוקלת ברצינות לרוץ לראשות העיר תל אביב"

מנהיגת המחאה החברתית של 2011 כתבה בפייסבוק כי "טרם החליטה" האם להיענות לדרישות שנפוצו ברשת החברתית. אם תרוץ, היא צפויה לכהן כאופוזיציה לראש העיר מזה 15 שנה, חולדאי

דפני ליף תרוץ לראשות עיריית תל אביב? לאחר שבימים האחרונים נפוצו שמועות לפיהן פעילת המחאה החברתית שוקלת לרוץ בבחירות לעירייה בסוף השנה, הגיבה היום ליף בעמוד הפייסבוק שלה, וכתבה כי היא טרם החליטה האם לרוץ נגד ראש העירייה המכהן רון חולדאי, אך ציינה: "אני לא מתכוונת לשקר – אני חושבת על זה וברצינות". ליף ציינה כי הפרסומים שנפוצו ברשת החברתית אודות האפשרות לא הגיעו מטעמה, "אך טרם החלטתי".

דפני ליף בפאנל עם נציגי המפלגות, דצמבר 2012. בן קלמר
חושבת ברצינות. ליף/בן קלמר

במידה ואכן תתמודד, היא צפויה לשמש אופוזיציה למי שמכהן כראש עיריית תל אביב ב-15 השנה האחרונות, ושצפוי להתמודד על התפקיד גם בבחירות בנובמבר הקרוב, רון חולדאי. בין היתר, הועלו באחרונה שמות נוספים לחלל האוויר של מי שצפויים להתמודד מול חולדאי – ובראשם מי שכבר התמודד מול חולדאי ב-2008, וזכה ל-34% תמיכה – ח"כ דב חנין (חד"ש), שהרשימה בראשותו, "עיר לכולנו", זכתה למירב הקולות בבחירות למועצת העיר, והיא משמשת כסיעת האופוזיציה העיקרית בה. גם פאר ויסנר, העומד בראש רשימת "הירוקים" עשוי להתמודד שוב. רשימות נוספות שעשויות להתמודד, אך לא ברור אם יציבו מועמד לראשות העירייה, הן כח לגימלאים, מרצ ורשימת "רוב העיר", המזוהה עם צעירי תל אביב. גם שמו של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הועלה כמי שייתכן וירוץ לראשות העירייה.

פסלה "גישושים" מצדה של ציפי לבני

זו לא הפעם הראשונה ששמה של ליף עולה בהקשרים פוליטיים. ערב הבחירות לכנסת ה-19 קיבלה ליף מספר הצעות ממספר רשימות, לרבות "גישושים" מצדה של ציפי לבני להתמודד ברשימת "התנועה" לכנסת. שני עמיתיה הבולטים של ליף במחאה – סתיו שפיר ואיציק שמולי – דווקא בחרו כן לרוץ לכנסת, נבחרו במקומות גבוהים ברשימת מפלגת העבודה לכנסת, וזכו למקום במליאת הכנסת.

ראש העירייה המכהן ויריבה הפוטנציאלי בבחירות היה לאחת המטרות הבולטות של פעילי המחאה בקיץ 2011. בין היתר, הפגינו פעילי "מחאת האוהלים" גם מתחת לביתו הפרטי, וצעקו "חולדאי תתפטר", ו"רון-שלטון-עולם תחתון". בהפגנות אלה השתתפה בין היתר גם ליף עצמה. אך לפני שבוע התקיימה מחוץ לבניין העירייה בתל אביב הפגנה אחרת נגד חולדאי, הפעם בגין קיומה של ריצת המרתון, בה איבד המשתתף מיכאל מיכאלוביץ' את חייו. גם בהפגנה זו, בה השתתפה ליף, קראו הנוכחים לחולדאי להתפטר.

בדצמבר הוגש נגד ליף כתב אישום בגין חלקה בהפגנה שנועדה לחדש את המחאה. בין היתר, היא הואשמה בהשתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במהלך מילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר. עם זאת, ליף כפרה באישומים נגדה, ופרקליטתה, עורכת הדין גבי לסקי, אף אמר כי "לתביעה המשטרתית לא הייתה סמכות להגיש כתב אישום כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully