וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הצבא הסורי החופשי נפצע בפיצוץ מטען ברכבו

25.3.2013 / 8:05

דובר צבא המורדים מסר כי חלק מרגלו של ריאד אל-אסעד נקטעה בפיצוץ בעת שסייר באזור דיר א-זור והוא הועבר לטיפול בטורקיה. "לא משנה את מי יהרגו, ההפיכה נגד המשטר תימשך"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד הצבא הסורי החופשי, צבא המורדים במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, נפצע בפיצוץ מטען במכוניתו, כך דיווחה הבוקר (שני) רשת "אל ערביה". דובר של הצבא הסורי החופשי, לואי אל-מקדאד, מסר כי ריאד אל-אסעד נפצע בפיצוץ לפנות בוקר בעת סיור ליד דיר א-זור, חלק מרגלו נקטעה והוא מטופל בטורקיה. "ניסיונות כוחותיו של אסד להרוג את ריאד אל-אסעד נועדו להעניש את האזורים במזרח המדינה, כמו אל-רקא ודיר א-זור, המוחזקים בידי המורדים", מסר הדובר ל"אל ערביה". המורדים הפיצו סרטון ברשת שמראה את רכבו של אל אסעד לאחר הפיצוץ.

לפי הערכה ראשונית, המטען לא הושתל ברכבו של אל-אסעד אלא הושלך לעברו. "לא משנה את מי הם יהרגו, לא משנה מה הם ישמידו, ההפיכה נגד המשטר תימשך", הוסיף אל-מקדאד ואמר כי מפקד הצבא הסורי החופשי במצב יציב, אך נפצע באורח חמור: "מטפלים בפציעותיו כרגע מחוץ לגבולות סוריה, בבית חולים בטורקיה". הדיווח על פציעתו לא פורסם עד לאחר שאל-אסעד הוצא מחוץ לגבולות המדינה. לפי דובר הצבא הסורי החופשי, אל-אסעד צפוי להופיע היום בקטע וידאו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא משנה את מי הם יהרגו, לא משנה מה הם ישמידו, ההפיכה נגד המשטר תימשך". זירת הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

האופוזיציה הסורית טענה הלילה כי צבא סוריה ירה טילים שהכילו זרחן לעבר קבוצת מורדים סורים שצרה על בסיס צבאי בעיירה אדרה שבפרברי דמשק. לדברי אנשי האופוזיציה, מדובר בנשק כימי שגרם למותם של שני מורדים סורים ולפגיעה ב-23 בני אדם נוספים. לדיווח לא התקבל אישור מאף גורם מהימן. פעיל האופוזיציה הסורית מוחמד אל-דומני טען כי "הרופאים שטיפלו בנפגעים אמרו כי הנשק הכימי שנעשה בו שימוש הוא זרחן, שפוגע במערכת העצבים וגורם לאיבוד הכרה וחוסר שיווי משקל. שני ההרוגים היו קרובים למקום הפגיעה של הטילים. הם מתו מיד. שאר הנפגעים מטופלים באטרופין".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתמי דם על הכביש ליד זירת הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול טענו חוקרים בריטים כי הגיעו למסקנה שלא נעשה בחלב שבסוריה שימוש בנשק כימי כפי שדווח בשבוע שעבר, אלא בגז מדמיע חזק במיוחד. ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי החוקרים, ממרכז המחקר הצבאי פורטון דאום בעיר וילטשייר, בדקו דגימות אדמה שנאספו מזירת האירוע על ידי סוכנות הביון הבריטית MI6. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס בשבוע שעבר לדיווחים לפיהם נעשה שימוש בנשק כימי במדינה השסועה, ואמר כי "השימוש בנשק כימי הוא בבחינת 'משנה משחק'. כשמתחילים לראות שימוש בנשק שיכול לגרום הרס וקורבנות המוניים ומוציאים את השד הזה מהבקבוק, אז עלולים להגיע מראות קשים יותר. לא פעלנו צבאית באופן חד-צדדי בסוריה, כי אני רוצה לוודא שאנו פועלים כקהילה בינלאומית. זו בעיה עולמית ולא בעיה אמריקאית בלבד".

בשבוע שעבר דחה הממשל האמריקאי את ההאשמות של השלטונות בדמשק, לפיהן כוחות המורדים הסורים, המתנגדים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, עשו שימוש בנשק כימי כלפי אזרחים. דוברת מזכירות המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה כי מדובר בניסיון נואש של משטר אסד להסיח את דעת הקהל העולמית ממעשיו הנפשעים במהלך ניסיון ההתקוממות נגדו. בכיר אמריקאי אמר לסוכנות הידיעות AP כי אין כל ראיה לכך שהמורדים הסורים ואף צבא סוריה עשו שימוש בנשק כימי במהלך הקרבות שניטשו בין הצדדים ביום שלישי שעבר בצפון סוריה. גורם ביטחוני בכיר אמר כי הדיווחים על השימוש בנשק הכימי בסוריה מתבססים על מידע שמקורו בכלי תקשורת, בהם רשת אל-ג'זירה. הוא הוסיף כי אין אימות מודיעיני לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully