וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטר תקף מפגין בהפגנה של המחאה החברתית

גלעד גרוסמן

24.3.2013 / 12:58

רונן ערוב, שוטר יס"מ בן 37, נאשם בכך שהכה את המפגין בפניו בעת שהוחזק על ידו ועל ידי שוטר אחר. היום נודע שקצין במרחב ירקון זוכה מאשמת שימוש בכוח נגד פעילה בהפגנה זו

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד רס"מ רונן ערוב, שוטר יס"מ בן 37, הנאשם בתקיפתו של מפגין, שנעצר במהלך הפגנה של המחאה החברתית ביוני האחרון. הוא נאשם בכך שהכה את המפגין בפניו בעת שהוחזק על ידו ועל ידי שוטר אחר. בתוך כך, הבוקר (חמישי) נודע שבית הדין המשמעתי של המשטרה זיכה את סגן-ניצב יוסי שפרלינג, שנחשד בשימוש בכוח שלא כדין נגד פעילה באותה הפגנה.

ההפגנה המדוברת התרחשה במוצאי שבת 23 ביוני, ועוררה סערה רבה כשנערכה יממה לאחר מעצרה של דפני ליף יחד עם פעילים נוספים יום קודם לכן בשדרות רוטשילד. במהלך ההפגנה החלו פעילי המחאה לדפוק על חלונות סניף בנק ברחוב אבן גבירול ולצעוק: "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים במקום נפרשו בחזית הסניף בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את חלונות סניפי בנק הפועלים ובנק לאומי הסמוכים לכיכר רבין.

בהפגנה נעצרו כ-85 מפגינים, מרביתם סמוך לבניין עיריית תל אביב ברחוב אבן גבירול, ונגד 14 מהעצורים הוגשו כתבי אישום. בין העצורים היה גם תום ישראלי. פעילים שהיו במקום תיעדו במצלמה את המעצר. בצילום נראה ישראלי נלקח על ידי שוטרי יס"מ אל תוך לובי בניין העירייה. כשחצו את דלת הבניין, נראה השוטר מכה את המפגין העצור. על פי כתב האישום, ערוב הכה את המפגין פעמיים בפניו בעוד הוא ושוטר אחר מחזיקים את המפגין בידיו. לדברי פרקליטו של ערוב, עו"ד עופר ברטל, בעקבות שימוע שנערך לערוב הוסרו מרבית החשדות נגדו. "אנחנו טוענים שזה לא נכון שהוא הכה את המפגין באגרופים, ומקווים שנצליח להוכיח זאת בבית משפט", הבהיר ברטל.

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
שוטרי יס"מ עוצרים את דפני ליף בהפגנה ביוני האחרון/דרור עינב

לצד האישום החמור שהוגש נגד ערוב, נודע היום כי בית דין משמעתי של המשטרה החליט לזכות את סגן-ניצב יוסי שפרלינג, שהועמד לדין בגין שימוש בכוח שלא כדין כלפי מפגינה באותה ההפגנה. שפרלינג, קצין סיור במרחב ירקון של משטרת מחוז תל אביב, תועד חונק מפגינה. עו"ד ברטל, שייצג גם את שפרלינג, אמר כי הוכח שהקצין לא הניח ידיו על צווארה של המפגינה, אלא רק תפס את כתפיה ומשך אותה אליו כדי לעוצרה. זאת גם הסיבה, לדבריו, שלא הוגש נגדו כתב אישום אלא רק נפתח הליך משמעתי. הדיינים אף קבעו כי לאור התלהטות הרוחות בהפגנה וההתנהגות מצד המפגינים, הפעלת הכוח מצדו של שפרלינג היתה מוצדקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully