וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס ברזובסקי לפני מותו: "לא רואה טעם לחיים"

שעות אחדות לפני שנמצא מת בדירתו בלונדון, הביע האוליגרך הרוסי תקווה שיוכל לשוב לרוסיה בקרוב. בינתיים, מומחים לחומרים כימיים וביולוגיים בוחנים את זירת המוות

צילום: רויטרס

יממה לאחר שנמצא מת בדירתו בלונדון, משטרת בריטניה ממשיכה הבוקר (ראשון) לחקור את מותו הפתאומי של האוליגרך הרוסי בוריס ברזובסקי. בסיוע מומחים לחומרים ביולוגיים, כימיים וגרעיניים ערכו חוקרי המשטרה סריקה בביתו של ברזובסקי, שמת בנסיבות שאינן ברורות בגיל 67. גופתו של ברזובסקי נותרה בזמן החיפוש בדירה.

מהמשטרה המקומית נמסר כי החוקרים "נוקטים בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח חקירה מלאה ויסודית". גורם במשטרה ביקש להבהיר כי על אף שמומחים לחומרים מסוכנים נמצאים בזירה, "לא קיימת סכנה לציבור הרחב". מספר כבישים באזור נסגרו ויוותרו חסומים בשעות הקרובות בעקבות החקירה.

המשטרה מחוץ לביתו של האוליגרך הרוסי בוריס ברזובסקי שנמצא מת בביתו, 24 במרץ 2013. רויטרס
המשטרה המקומית מחוץ לביתו של ברזובסקי, הבוקר/רויטרס

בראיון שהעניק לכתב של המגזין "פורבס" שעות אחדות לפני מותו, אמר ברזובסקי כי אין לו טעם בחייו והביע תקווה כי יוכל לשוב לרוסיה בקרוב. ה"טיימס" הבריטי דיווח כי מקורביו של ברזובסקי אמרו כי לאחרונה הוא שקל לשים קץ לחייו. עוד דווח כי האוליגרך הרוסי אובחן כסובל מדיכאון קליני לאחר שאיבד חלק נכבד מהונו.

ברזובסקי, שנחשב למבקר חריף של ולדימיר פוטין, היגר לבריטניה בשנת 2000 בעקבות סכסוך עם הנשיא הרוסי. מאז, שרד ניסיונות התנקשות רבים. בשנת 2003 הוא זכה למקלט מדיני בממלכה בטענה שחייו ברוסיה נמצאים בסכנה. בשנים האחרונות הצטמצם הונו באופן משמעותי, והוא נאלץ לשלם חובות ענק בעקבות תביעות משפטיות יקרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בקרמלין הכחישו האשמות בעקבות המוות

ברזובסקי היה חבר קרוב של קצין ה-ק.ג.ב. לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, שמת בשנת 2006 לאחר שהורעל באמצעות חומר רדיואקטיבי מסוג פולוניום-210 בעת ששתה תה במהלך פגישה בלונדון. כמו ברזובסקי, גם ליטוויננקו היגר לבריטניה ב-1999, שם קיבל מקלט מדיני שנתיים לאחר מכן ומעמד תושב זמן קצר לפני שהורעל למוות. גם ליטוויננקו נודע כמתנגד למשטרו של פוטין.

בקרמלין הכחישו את ההאשמות שהופנו לפוטין בעקבות המוות המסתורי. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר בשידור בטלוויזיה הרוסית כי לפני כמה חודשים, העביר ברזובסקי מכתב לנשיא ובו הוא הודה שעשה שגיאות רבות, ביקש למחול לו על שגיאות אלה ולאפשר לו לשוב לרוסיה, כך דווח באתר החדשות הרוסי lenta.ru. הדובר לא אמר אם פוטין השיב למכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully