וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג פורבס: שרה נתניהו היא האישה החזקה בישראל

אשת ראש הממשלה גברה על שרי אריסון ורקפת רוסק עמינח וניצבת בראש דירוג פורבס ישראל. מקורב ללשכת נתניהו: היא מסוגלת לשנות סדרי מציאות בחלל הפוליטי. ומי עוד בדירוג?

גבירתי ראש הממשלה? שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניצבת בראש רשימת 50 הנשים החזקות בישראל של מגזין פורבס ישראל, והיא מקדימה מנכ"ליות ונשות עסקים מצליחות. מדירוג פורבס השנתי עולה שהשפעתה של "האישה הראשונה" נובעת בעיקר ממעורבותה במינויים רבים בסביבת ראש הממשלה. "היא מתערבת בכל הדרגים" אמר אחד המקורות שהתראיינו לפורבס, "בכירים כזוטרים".

לדירוג המלא - 50 הנשים החזקות ביותר בישראל 2013

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מקבלים את פני נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית ראש הממשלה בירושלים, מרץ 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו בפגישתם עם נשיא ארה"ב אובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לדברי אחד מהמקורבים לשעבר, נתניהו משולה ל"חור שחור": היא מסוגלת לשנות ולחולל סדרי מציאות חדשים בחלל הפוליטי בישראל בעוצמה אדירה - גם אם לא תמיד ניתן לראות או לזהות את מקור הכוח המניע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום השני בדירוג - מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, שהפכה לפני כשנה למנכ"לית הצעירה ביותר בתולדות הבנק. אחריה ניצבת הישראלית היחידה שמופיעה גם בדירוג הנשים החזקות בעולם של מגזין פורבס - בעלת קבוצת אריסון, שרי אריסון. אריסון ידועה לציבור הישראלי בעיקר כבעלת השליטה בבנק הפועלים אך הנפח העסקי של "אריסון השקעות" כולל את החברות שיכון ובינוי, חברת המים Miya ומלח הארץ.

"אני משתדלת כל החיים שלי להביא חזונות לאיפה שאני נמצאת", סיפרה אריסון בראיון מיוחד לפורבס ישראל לרגל בחירתה. "אם זה לבנק, לשיכון ובינוי או ל?Miya. זה לוקח זמן, אבל אם מטמיעים ערכים בעסקים רואים את ההבדל".

יו"ר קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס, ניצבת במקום הרביעי בדירוג ואת החמישייה המובילה סוגרת ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר. פלוג נחשבת על ידי פישר עצמו ועל ידי רבים במערכת הכלכלית למועמדת בולטת לרשת אותו לאחר פרישתו הצפויה מהתפקיד ביוני הקרוב. מלבד חלקה המרכזי בקביעת המדיניות המוניטרית, היא שותפה בכירה בוועדות החשובות שהמליצו על רפורמות כמו ועדת טרכטנברג, ועדת התחרותיות, הוועדה לבדיקת מצבו של המוסד לביטוח לאומי והוועדה לבחינת תקציב הביטחון. מחלקת המחקר החזקה שבראשה עמדה פלוג במשך שנים מפרסמת נתונים, חוות דעת והמלצות לקביעת מדיניות שראשי האוצר מתקשים להתעלם מהן.

רק 4.8% מהמנכ"לים - נשים

נשים נוספות ברשימה הן מנכ"לית בזק הטרייה סטלה הנדלר, ורוית ברניב, היו"ר החדשה של דירקטוריון תנובה. בין השמות החדשים בדירוג - אביטל שטיין, מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, וגלית חמי, העורכת הראשית של העיתון כלכליסט. בולטת בהיעדרה זהבית כהן-יוסף, מנכ"לית קרן ההשקעות אייפקס ישראל שנאלצה לסגת מעמדות ניהול פעילות בחברות שבהן שולטת אייפקס ולהתפטר מתפקידה כיו"ר תנובה ומראשות דירקטוריון פסגות.

למרות רשימת הנשים המרשימה, מנתוני פורבס ישראל עולה כי ב-500 החברות המובילות במשק הישראלי מכהנות רק 24 מנכ"ליות (4.8% מכלל המנכ"לים) ורק 36.6% מכלל המועסקים בהיי-טק בשנה החולפת היו נשים.

העשירייה הפותחת - הנשים החזקות בישראל

1. שרה נתניהו.
2. רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי.
3. שרי אריסון, בעלת קבוצת אריסון.
4. עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס.
5. קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל.
6. אפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות.
7. מיכל עבאדי בויאנג'ו, החשבת הכללית במשרד האוצר.
8. ליאורה עופר, יו"ר מליסרון.
9. סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק.
10. סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully