וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה אדומה בצ'ילה: מיליוני חסילונים על החוף

תושבי קורונל שבדרום המדינה נדהמו לראות "שטיחים" אדומים ממלאים את מי האוקיינוס – ואז נסחפים אל החוף. "יש פה מיליונים, מעולם לא ראיתי דבר כזה". הסיבה: כנראה זיהום

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

תושבי מחוז קורונל שבצ'ילה, כ-500 קילומטרים מדרום לבירה סנטיאגו, הופתעו השבוע לגלות כי את החול הצהבהב שלשפת האוקיינוס באזור מגוריהם כיסו "שטיחי" ענק אדמדמים – מורכבים ממאות אלפי ואולי מיליוני חסילונים (שרימפס) קטנים. נשיא התאחדות הדייגים המקומית, חואן גוטיירז, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא ועמיתיו הבחינו תחילה ב"כתמים אדומים" ענקיים בקרבת החוף.

מיליוני חסילונים בחופי צ'ילה, צרץ 2013. רויטרס
החוף בקורונל/רויטרס

ביום שלישי כבר נסחפו החסילונים, כל אחד באורך של כסנטימטר בערך, אל היבשה. "ראיתי מיליוני חסילונים על החוף", סיפר גוטיירז ההמום. "כבר 39 שנים שאני עוסק בדיג, ומעולם לא ראיתי דבר כזה". לדבריו, הוא הבחין ב"נחילים נוספים" של חסילונים במים, וייתכן כי גם הם ייפלטו אל החוף בקרוב ממי האוקיינוס.

שוטרים מקומיים הגיעו לחוף במטרה לקחת דגימות של החיות הזעירות ולבחון את פשר התופעה הנדירה. בין היתר החלו לבדוק האם יש בגוף החיה חומר כלשהו שיכול להסביר את ההיפלטות ההמונית אל החוף. אחדים מהדייגים טענו כי השינוי בזרמי האוקיינוס הוא שפגע בחיות הים, אך סביר יותר כי המוני החסילונים מתו ממים מזוהמים, שאותם שפכו אל האוקיינוס שני מפעלים תרמו-אלקטריים לאחר שהשתמשו בהם לצורך קירור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully