וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מזג האוויר: אובמה לא יטוס במסוק, כביש 1 צפוי להיחסם

22.3.2013 / 12:48

השרב והאובך שבחוץ לא מאפשרים תנאי טיסה במסוק, ולכן הנשיא האמריקאי יגיע לנתב"ג מבית לחם בשיירה רכובה. כביש ירושלים-תל אביב נחסם לתנועה בשני הכיוונים

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

זה הלך בלי חריקות, כמעט: תנאי מזג האוויר הקשים שבחוץ, הכוללים שרב ואובך כבד, גרמו לשינוי לוח הזמנים של ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל, ועמו גם שינויים בתנועה בכביש מספר 1. בשל האובך, שצפוי להימשך עד השעה 15:30 לפחות, לא תתאפשר טיסתו במסוק של אובמה מבית לחם לנמל התעופה בן גוריון, ועל כן נחסם כביש ירושלים-תל אביב לתנועה בשני הכיוונים, מירושלים ועד מחלף בן גוריון. לכשיגיע לנמל התעופה בן גוריון, הוא אמור לעלות למטוסו "אייר פורס 1" בתום טקס קצר של לחיצות ידיים, ומשם להמריא לירדן. שוטרי אגף התנועה יכווינו את התנועה לכביש 443.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה ב"יד ושם": "בזכות ישראל חזקה, השואה לא תחזור"
קצין איסוף: מה באמת עלה בפגישת אובמה ונתניהו?
פרשנות: הפלסטינים רואים באובמה ממשיך דרכו של בוש הבן
ביקור אובמה בישראל: היום השני בתמונות

שיבושים בהגעת נשיא ארה"ב ברק אובמה לנתב"ג בגלל מזג האוויר, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
הלך בלי חריקות, כמעט. אייר פורס 1 בנתב"ג המאובק/נועם מושקוביץ

בנוסף לכך, חסומים גם בתוך העיר ירושלים כמה רחובות. עד השעה 15:00 יישארו סגורים הרחובות המלך דוד, אגרון, רמב"ן, וויז ושדרות המוזיאונים. הרכבת הקלה צפויה לפעול כרגיל, למעט בזמן מעבר השיירות סמוך למסילה. בנוסף, צפויים שינויים בפעילות התחבורה הציבורית בירושלים בשל חסימת הרחובות. על ציבור הנוסעים להתעדכן בשינויים באמצעות המוקד העירוני בטלפון 106. בשאר האזורים בעיר, שבהם תעבור שיירת הנשיא האמריקאי, ייחסמו הכבישים כ-40 דקות לפני הגעת השיירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שיירת נשיא ארה"ב ברק אובמה בדרך לבית לחם, מרץ 2013. טלי מאייר
השיירה של אובמה בירושלים, היום/טלי מאייר
שיבושים בהגעת נשיא ארה"ב ברק אובמה לנתב"ג בגלל מזג האוויר, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
מזג האוויר האביך בנתב"ג, היום/נועם מושקוביץ

התושבים המתוסכלים שירצו להתעדכן בזמן אמת אודות החסימות הצפויות יוכלו לפנות למרכז המידע המיוחד שפתחה כבר ביום ראשון משטרת ירושלים, בטלפון: 1-700-553-100. פניותיהם של אלפי תושבים כבר התקבלו מאז החל ביקורו של אובמה, במרכז שמתוגבר ב-30 שוטרים וזמין גם בשפות זרות.

לפני ביקורו ברשות הפלסטינית, פתח הנשיא אובמה את יומו האחרון בישראל בביקור בהר הרצל ובמוזיאון יד ושם. אובמה סייר במוזיאון השואה בלוויית ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר מועצת יד ושם הרב לאו ויו"ר יד ושם אבנר שלו. "כאן, מירושלים, תנו לי להבהיר כך שכל העולם ישמע: ישראל לא נולדה בגלל השואה, אבל בזכות ישראל חזקה, השואה לא תחזור", אמר אובמה. "ביכולתנו לבחור בין התעלמות מסבלם של אחרים, או לפעול למענם".

לאחר סיור קצר במוזיאון, השתתף אובמה בטקס באוהל יזכור, במהלכו הצית את "אש התמיד". הטקס נפתח בשיר "הליכה לקיסריה" של חנה סנש, בביצוע מקהלת אנקור. "ביקרתי בבוכנוואלד ובגטו ורשה, אבל שום דבר לא משתווה למקום הקדוש הזה, שבו מסופר סיפור השואה", סיפר אובמה בפתח דבריו. "אפשר לבוא לכאן אלפי פעמים, ובכל פעם לבנו יישבר. אפשר לראות כאן את המקום הנורא שאליו בני אדם יכולים לראות, שבו בני אדם יכולים לחשוב שאנשים אחרים שווים פחות מהם, לא שווים חיים".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בביקורו ב"יד ושם", מרץ 2013. רויטרס
"אפשר לבוא לכאן אלפי פעמים, ובכל פעם לבנו יישבר". אובמה ביד ושם/רויטרס

קודם לביקורו במוזיאון, סייר אובמה בהר הרצל. כשהוא מלווה בראש הממשלה בנימין נתניהו ובנשיא המדינה שמעון פרס, הניח אובמה זרים על קבריהם של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל וראש הממשלה המנוח יצחק רבין. כנהוג, חתם אובמה גם בספר האורחים. את הזר שהניח אובמה על קברו של רבין מסרו לו חיילי מארינס של צבא ארצות הברית. אובמה שוחח בסמוך לקבר גם עם בני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר, בהם בתו דליה רבין פילוסוף ונכדתו נועה רוטמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה מניח זר על קברו של רבין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully