וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ינאם בפני 600 סטודנטים: "כוח השפעה בארץ"

21.3.2013 / 16:41

האוניברסיטאות החליטו לחלק את ההזמנות לנאומו של נשיא ארה"ב בבנייני האומה לתלמידים מצטיינים או בהגרלה. סטודנטית שהגיעה מוקדם סיפרה: "מקווה לשמוע בשורה לדור הצעיר"

אלפים רצו להיות נוכחים בנאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עצומות הוחתמו כדי לשכנע את מנהיג העולם החופשי לשאת דבריו בכיכר רבין, חברי כנסת ביקשו ממנו לשקול שנית את ההחלטה לא לנאום מעל בימת כנסת ישראל, אך בסופו של יום, רק אלף יחידי סגולה יזכו לראות את אובמה, בשר ודם, מעל במת בניינה האומה. בשעות שלפני הנאום הורגש דוחק רב בכניסה למקום, כשההמונים נדרשו להגיע מוקדם בשל הבידוק הביטחוני הקפדני.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה לא דרש הקפאה בהתנחלויות: "כך לא נגיע להסכמה"
בצל ירי הרקטות: הנשיא אובמה ביקר במוזיאון ישראל
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלף מוזמנים הגיעו לצפות בנאום אובמה. בנייני האומה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגרילו כרטיסים ואני זכיתי", כך סיפרה לוואלה! חדשות היום (חמישי) ליאת דולונגביץ', סטודנטית למדעי המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב, שזכתה להיות בין אלף המוזמנים לנאום אובמה. "שמחתי כי רציתי ללכת וזה מאוד מרגש. אני מאוד רוצה לשמוע מה יש לנשיא להגיד על עתיד היחסים בין שתי המדינות, הוא עדיין לא אמר בשום מקום מה הולך להיות תוכן הנאום ולכן אני מקווה לשמוע בשורה חדשה ממנו לדור הצעיר יותר ולעם ישראל. אני מקווה בעיקר לשמוע על גישתו ליחסי ישראל-ארה"ב בהקשר הביטחוני". דולונגביץ' הוסיפה כי "זה רעיון מצוין שנותנים לסטודנטים לבוא כי יש להם כוח השפעה וחשוב להם מה קורה בארץ". בעקבות הדוחק הרב שנוצר במקום סיפרה כי שמעה על מספר אנשים שהתעלפו.

600 סטודנטים מאוניברסיטאות שונות שקיבלו מראש כרטיסים לאירוע יהיו בין אלף המוזמנים לאירוע. שיטת חלוקת הכרטיסים הייתה שונה בין מקום למקום, כאשר חלק מהאוניברסיטאות חילקו כרטיסים לתלמידים מצטיינים וחלקן ערכו הגרלה. בנוסף, חיילים מכל חילות צה"ל יזכו להאזין לאובמה, כמו גם אורחים נוספים. את בנייני האומה מאבטחים מאות שוטרים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות אבו מאזן ממסיבת עיתונאים ברמאללה, מרץ 2013. רויטרס
מסיבת העיתונאים המשותפת של אבו מאזן ואובמה/רויטרס

אובמה שב והבהיר היום את עמדתו לפיה הפלסטינים זכאים למדינה עצמאית ואמר כי אין טעם בתנאים מקדימים במשא ומתן. "מגיע לעם הפלסטיני לסיים את הכיבוש, לנוע בחופשיות כמו אנשים בכל מקום אחר בעל תקווה", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. "הפלסטינים זכאים למדינה משלהם. אני רוצה לומר לעבאס ולראש הממשלה פיאד שאני מעריך את ההתקדמות שעשו בבניית מוסדותיהם. ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר שמביאה לשיפור חיי הפלסטינים בגדה".

הנשיא האמריקאי התייחס להמשך הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "הבהרתי לנתניהו שמדיניות ארצות הברית, ולא רק אצלי, היא שאנו לא מחשיבים את המשך הבנייה בהתנחלויות כגורם שיכול להביא להתקדמות בתהליך השלום. לכן אני לא חושב שיש בלבול בעמדות שלנו. אני אכן אומר בכל הקשור לישראל שאני מזהה שזה לא נושא שייפתר מיד".

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במוזיאון ישראל, מרץ 2013. עמוס בן גרשם, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואובמה סורקים את המגילות הגנוזות במוזיאון ישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם, לע"מ

"אנו מאמינים שהשלום נחוץ ושהוא אפשרי, שהשלום מצריך אומץ מדיני וכן מחווה והכרה בזכויות העמים וכיבוד האחר", הוסיף אבו מאזן. "נשמור על תרבות השלום ולא יהיה שלום עם הכיבוש וההתנחלויות והמעצורים". לדבריו, "העם הפלסטיני משתתף עם העם האמריקאי בשאיפה לחירות, צדק וכיבוד זכויות האדם. אנו שותפים עם עמי העולם בשאיפה לשלום וסיום הכיבוש והמלחמות. ערכנו היום סיבוב יעיל עם הנשיא. אנו מתרכזים מצדנו בצורך להפסיק את המשך ההתנחלויות, שמהווה אסון לרעיון שתי המדינות. נפעל ברצינות כדי להשלים את תהליך השלום".

אובמה עצמו סייר בבוקר במוזיאון ישראל בירושלים בלוויית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וסקר את המגילות הגנוזות. לאחר מכן נכנס הנשיא לחלק אחר של המוזיאון שבו הוקמה תערוכה טכנולוגית שמציגה פיתוחים של תעשיית ההיי טק הישראלית. אובמה לחץ את ידי הנוכחים ופגש את הזמר דודו פישר, וזה שר לכבודו "עושה שלום במרומיו". לשירה הצטרפו הנוכחים, ואובמה אמר: "יפה מאוד". משם המשיך הנשיא לתערוכה, ושם הוצגו בפניו הפיתוחים. בין השאר הוצגו בפניו רובוט ומצלמה לאיתור נפגעים באזורי פיגוע וקריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully