וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הגישה בקשת מעצר חדשה לשופט שהוסגר

גלעד גרוסמן

19.3.2013 / 17:47

לאחר שחזרה בה מההסדר עם השופט לשעבר שהוסגר מפרו, מבקשת הפרקליטות לעצור את דן כהן עד תום ההליכים. "עשה כל שלאל ידו להסתיר התנהלותו העבריינית". בחמישי – הדיון

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעצור עד תום ההליכים הפליליים את השופט לשעבר דן כהן, שהוסגר בתחילת השבוע מפרו לישראל, כאן הוא נאשם בקבלת שוחד בגובה של ארבעה מיליון דולרים. מבקשת המעצר ניתן להבין כי הפרקליטות והרשות לניירות ערך מבקשות לחקור את כהן בנוגע למעורבים אחרים בפרשת קבלת שוחד מחברת "סימנס" הגרמנית.

השופט לשעבר דן כהן שוחרר למעצר בית. רויטרס
השופט לשעבר כהן/רויטרס

בבקשת המעצר, שהוגשה באמצעות עורכות הדין אורלי דדון ושמרית גולדנברג מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נכתב כי כהן "עשה כל שלאל ידו כדי להסתיר את התנהלותו העבריינית. בתחכום רב ובתעוזה הוא טווה רשת מסועפת של חברות פרטיות, שאת הקשר שלו אליהן הסווה באמצעות שימוש בחברות נאמנות ובחברות קש בבעלות אנשי קש במדינות שונות". לטענת הפרקליטות, כהן דרש שכספי השוחד יועברו אליו לאותם חשבונות בחו"ל.

עוד נטען בבקשת המעצר כי חקירתו של כהן היא מהמורכבות שבוצעו בשנים האחרונות על ידי רשויות האכיפה בישראל, והיא דרשה חיקורי דין רבים ברחבי העולם, על מנת "להתחקות אחר נתיב כספי השוחד" שקיבל כהן. בפרקליטות הוסיפו כי הם חוששים שהשופט לשעבר, שנהנה לטענתם מקשרים ענפים ברחבי העולם, ינסה להימלט מהארץ פעם נוספת. עוד ציינו בפרקליטות כי להערכתם, בידי כהן נותרו סכומי כסף גדולים, גם לאחר שהוקפאו כספים רבים מחשבונותיו ברחבי העולם.

מבקשת המעצר עולה כי בפרקליטות וברשות לניירת ערך מבקשים לקיים השלמות חקירה בנוגע לכהן, מכיוון שכפי שנכתב בבקשת המעצר, "הוא לא נחקר באשר לחשדות שנחשפו לאחר הימלטותו". מדובר בפרשיית שוחד חובקת עולם שבה הייתה מעורבת "סימנס" העולמית, ואשר במסגרת חקירות שבוצעו בארצות הברית, נטען כי החברה שילמה כ-20 מיליון דולרים כספי שוחד לגורמים בישראל. כהן נאשם בקבלת 20% "בלבד" מאותם כספים, ולא ידוע למי שולם יתר הסכום. פרקליטיו של כהן מסרבים לשתף פעולה עם הבקשה, לאור העובדה שכבר הוגש נגדו כתב אישום. ביום חמישי צפוי להתקיים דיון בנוגע להארכת המעצר, אז יתייצב השופט לשעבר לראשונה על ספסל הנאשמים.

בפרקליטות מאמינים שכהן צריך לשאת עונש כבד יותר

בתוך כך, פרקליטות המדינה החליטה לחזור בה ממתווה הסדר הטיעון שהתגבש, אולם לא נחתם, עם כהן. בחודשים האחרונים דנו נציגי הפרקליטות עם פרקליטיו של כהן, עורכי הדין איתן מעוז ואלי זהר, בניסיון לגבש הסדר שבמסגרתו היה צפוי כהן לחזור ארצה ולרצות ארבע שנות מאסר. אמש, בעקבות הסגרתו של כהן מפרו, התקיים דיון בנושא אצל פרקליט המדינה משה לדור, ולאחריו הוחלט שלא להמשיך במתווה ההסדר. בפרקליטות סברו כי ההסדר שעל הפרק היה נכון כאשר המטרה העיקרית הייתה להבטיח את הבאתו של כהן לישראל, אולם לאחר שהוא הוסגר, בפרקליטות מאמינים שהוא צריך לשאת עונש כבד יותר. כעת צפוי משפטו של כהן להתנהל כרגיל, אלא אם יצליחו הצדדים לגבש הסדר טיעון חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוטרים פרואנים שליוו את השופט לשעבר דן כהן שהוסגר מפרו לישראל. דרור עינב
גורמים פרואנים שליוו את כהן מפרו בנמל התעופה בן גוריון, בתחילת השבוע/דרור עינב

כהן יועמד לדין על עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות דיווח על פי חוק ניירות ערך, ושיבוש מהלכי משפט. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי בשנים 2001-1991 שימש כדירקטור בחברת החשמל, ומשנת 1993 שימש גם כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. על פי המיוחס לו בכתב האישום, בשתי פרשות חמורות, קיבל כהן שלא כדין כספי שוחד בהיקף של מיליוני דולרים מהחברות "סימנס" ו"רוגוזין", כדי שיפעיל את כוחו לטובתן בדירקטוריון חברת החשמל. בשני המקרים נקשרה חברת החשמל בחוזים בסכומי עתק עם חברות אלה.

בשנים האחרונות שהה כהן בפרו, שעמה אין למדינת ישראל הסכם הסגרה. לבסוף, לאחר ניהול הליכים משפטיים בכמה ערכאות – הליכים שנמשכו עקב התנגדותו של כהן להסגרתו – החליט בית המשפט העליון בפרו לקבל את בקשת פרקליטות המדינה הישראלית ולאשר את הסגרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully