וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה של סולודקין ספד לה: "כל חייה עסקה בנתינה"

יהושע בריינר

17.3.2013 / 10:55

"במשך כל תפקידיה הציבוריים היא עזרה לכולם ודלתה תמיד הייתה פתוחה", סיפר לב סולודקין על אמו, חברת הכנסת לשעבר שהלכה לעולמה בת 60. נתניהו: "היא תחסר לכולנו"

צילום: שי מכלוף, ערוץ הכנסת; עריכה: מיכאל ברגמן

מתאבלים על לכתה: "חשוב לנו שיזכרו שהיא הייתה אישה גדולה שכל חייה עסקה בנתינה. עלינו להמשיך בדרכה, לעזור לאנשים ולהפיץ את הטוב", כך אמר הבוקר (ראשון) לב סולודקין, בנה של סגנית השר וחברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין, שהלכה אמש לעולמה בת 60 במהלך ביקור בלטביה. "במשך כל תפקידיה הציבוריים היא עזרה לכולם ודלתה תמיד הייתה פתוחה. היא באה לעזור לאנשים ולא כדי ליהנות מהתפקיד. היא עזרה לחלשים והשקיעה את כולה בסיוע לפניות", סיפר בנה. על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית, סולודקין נמצאה בחדר המלון שלה בריגה ללא רוח חיים, ורופאים מעריכים כי מדובר בשבץ מוחי.

"מרינה סולודקין הייתה נציגת ציבור ערכית שאוזנה הייתה תמיד קשבת לבעיות של אזרחי ישראל", כך מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בדרכה הצנועה והישרה היא דאגה לרווחת האזרחים ובמיוחד לטפל בבעיותיהם של העולים החדשים. הייתה בה אכפתיות, יסודיות ואנושיות. חיבבתי והערכתי אותה עד מאוד והיא תחסר לכולנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עזרה לחלשים והשקיעה את כולה בסיוע לפניות". סולודקין באירוע לזכר קרבנות הנאציזם בלטביה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, הביע גם הוא צער על מותה של סולודקין, שהייתה חברת סיעתו, "ישראל בעלייה". "אני מזועזע ממותה הפתאומי והטרגי של מרינה", אמר שרנסקי, והוסיף כי "לעולים מברית המועצות לא היה סנגור ומגן כה להוט וחסר פשרות כמו מרינה. אף בעיה של העולים לא הייתה קטנה עבורה, היא הייתה מוכנה להירתם לעזרה בכל שעות היממה – לפתור בעיות תעסוקה, להחזיר ילדים לאמהות חד-הוריות, לעזור בענייני דיור. אצל מרינה, העזרה לזולת הייתה הטעם לחיים. וכאשר היא לא יכלה לעזור יותר היא לא יכלה לחיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הביעה אמש צער עמוק על פטירתה של סולודקין. "מרינה הייתה אדם מבריק, עם השכלה כלכלית נרחבת, דעתנית, אמיצה וחרוצה. היינו חברות, ולא פעם התייעצתי אתה בעניינים פוליטיים וכלכליים. העצות שלה היו החלטיות ומדויקות", סיפרה. "היה לה בראש מחשבון שידע לעבד את כל הפרמטרים להחלטה נכונה: מוסרי, פוליטי, פרגמטי. טיפוס יוצא דופן עם לשון חריפה. היא תיעבה פוליטיקאים מושחתים ומניפולטורים וכינתה אותם בבוז 'שולרים', על שם שושלת רוסית של אנשי עסקים מפוקפקים".

עוד אמרה יחימוביץ' כי "הציבור הישראלי הוותיק לא הכיר אותה באמת, אבל דוברי הרוסית ידעו להכיר בערכה. היא עזרה באופן אישי לאלפי אנשים והייתה פרטנרית נפלאה. קבענו להיפגש בשבוע הבא, ועכשיו בא המוות הלא צפוי שלה, ואני מאוד עצובה. הציבור בישראל הפסיד פרלמנטרית נהדרת שדלתה פתוחה ואזנה קשובה לכל מצוקה וסבל. יהי זכרה ברוך".

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "מרינה ציונית אמיתית, עולה ותיקה שמעולם לא שכחה את קשיי היום יום של העולים, הייתה כתובת ואוזן קשבת לכל אדם, לא היססה להביע את עמדותיה בכל עניין. יהי זכרה ברוך".

לקריאה נוספת:
מרינה סולודקין הלכה לעולמה בלטביה בת 60


לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully