וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרינה סולודקין הלכה לעולמה בלטביה בת 60

לפי הדיווח, סולודקין, ששהתה בכנס בריגה, נמצאה ללא רוח חיים במלון בבירה. סיבת מותה טרם נקבעה וההערכה היא שמדובר בשבץ מוחי. יחימוביץ': "הציבור הפסיד פרלמנטרית נהדרת"

חברת הכנסת לשעבר ממפלגת קדימה, מרינה סולודקין, הלכה אמש (שבת) לעולמה, בת 60. סולודקין שהתה בריגה, בירת לטביה בכנס נגד הפשיזם. היא הותירה אחריה בעל ושני ילדים. ממשרד החוץ נמסר כי גופתה זוהתה וכי הודעה נמסרה למשפחתה. סיבת מותה סולודקין, טרם נקבעה. על פי סוכנות הידיעות הרוסית, סולודקין נמצאה בחדר המלון שלה ללא רוח חיים, ורופאים מעריכים כי מדובר בשבץ מוחי.

"בעוד כמה שעות אמריא ללטביה על מנת להשתתף בכנס בהזמנת הועדה הלטבית נגד פשיזם", כך כתבה סולודקין שלשום בעמוד הפייסבוק שלה. "ב-16 במרץ יעבור בלטביה מצעד של לטבים ששירתו ב'וואפן SS' בזמן הכיבוש במלחה"ע ה-2. אני אשתתף בדיון בשולחן עגול עם האיחוד האירופי וארגונים בינלאומיים כגון 'עולם ללא נאציזם', חברי פרלמנט ואנשי ציבור ממדינות שונות. בתקופה האחרונה הנאו-נאציזם מרים את ראשו המכוער במזרח אירופה, במדינות פוסט-סובייטיות. חייבים להיות ערניים", כתבה.

בחודש דצמבר האחרון הודיעה סולדקין על פרישתה מהחיים הפוליטיים, לאחר שהוצבה במקום לא ריאלי ברשימת קדימה לכנסת ה-19.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סולודקין, ילידת מוסקבה, עלתה לארץ בשנת 1991. היא הייתה חברת כנסת בכנסת ה-14, ה-15 וה-16 מטעם מפלגת ישראל בעליה. בכנסת ה-17 וה-18 הייתה חברת כנסת מטעם קדימה. היא הייתה יושבת-ראש ועדה לקידום מעמד האישה בכנסת ה-14 ויושבת-ראש ועדת משנה לנושאי רווחה בכנסת ה-18.

בשנת 1999 מונתה לסגנית השר לקליטת עלייה, תפקיד אותו מילאה בשנית ב-2005. היא בעלת תואר שלישי בתולדות הכלכלה והחברה ובעלת תואר שני בגאוגרפיה פוליטית וכלכלית, מאוניברסיטת מוסקבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סולודקין בטקס לזכר קרבנות הנאציזם בריגה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מרינה סולודקין הייתה נציגת ציבור ערכית שאוזנה הייתה תמיד קשבת לבעיות של אזרחי ישראל", כך מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בדרכה הצנועה והישרה היא דאגה לרווחת האזרחים ובמיוחד לטפל בבעיותיהם של העולים החדשים. הייתה בה אכפתיות, יסודיות ואנושיות. חיבבתי והערכתי אותה עד מאוד והיא תחסר לכולנו".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הביעה אמש צער עמוק על פטירתה של סולודקין. "מרינה היתה אדם מבריק, עם השכלה כלכלית נרחבת, דעתנית, אמיצה וחרוצה. היינו חברות, ולא פעם התייעצתי אתה בעניינים פוליטיים וכלכליים. העצות שלה היו החלטיות ומדוייקות", סיפרה. "היה לה בראש מחשבון שידע לעבד את כל הפרמטרים להחלטה נכונה: מוסרי, פוליטי, פרגמטי. טיפוס יוצא דופן עם לשון חריפה. היא תיעבה פוליטיקאים מושחתים ומניפולטורים וכינתה אותם בבוז 'שולרים' על שם שושלת רוסית של אנשי עסקים מפוקפקים. הציבור הישראלי הותיק לא הכיר אותה באמת, אבל דוברי הרוסית ידעו להכיר בערכה. היא עזרה באופן אישי לאלפי אנשים והיתה פרטנרית נפלאה. קבענו להפגש בשבוע הבא, ועכשיו בא המוות הלא צפוי שלה, ואני מאוד עצובה. הציבור בישראל הפסיד פרלמנטרית נהדרת שדלתה פתוחה ואזנה קשובה לכל מצוקה וסבל. יהי זכרה ברוך".

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "מרינה ציונית אמיתית, עולה ותיקה שמעולם לא שכחה את קשיי היום יום של העולים, היתה כתובת ואוזן קשבת לכל אדם, לא היססה להביע את עמדותיה בכל עניין. יהי זכרה ברוך".

עדכון ראשון: 23:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully