וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישר לנשיא על הרכבת הממשלה: "רצון האזרחים בשינוי"

16.3.2013 / 21:02

הנשיא שמעון פרס השיב לראש הממשלה נתניהו: ”הייתי עד לחבלי הלידה הקשים בתהליך. ישנן בעיות, אך הן מלאות הזדמנויות”. הממשלה תושבע ביום שני

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הערב (שבת) לבית הנשיא על מנת לעדכן באופן רשמי את נשיא המדינה, שמעון פרס ויו"ר הכנסת, בנימין בן אליעזר, על כך שהצליח להרכיב את הממשלה. מדובר בהליך פורמלי בעיקרו שנעשה על פי החוק. בסופו של ההליך הנשיא יעניק לנתניהו את "המפתחות" להרכבת הממשלה, שתובא להשבעה בכנסת ככל הנראה ביום שני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדכן את הנשיא שמעון פרס שהשלים את הרכבת הממשלה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יקבל לידיו את המפתחות להרכבת הממשלה. פרס ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"כפי שאתה יודע עלה בידי להרכיב ממשלה. הטלת עלי את המשימה וביצעתי אותה", כך אמר נתניהו לפרס בפתח הפגישה. "אנחנו עומדים בפני שנה מכרעת בביטחון, בכלכלה ובמאמצים לקידום השלום וכמו כן ברצון של אזרחי ישראל לחולל שינוי. בממשלה הזו ישנו שיתוף פעולה, ואני מאמין כי נוכל להביא בשורה בכל התחומים לכלל אזרחי ישראל, זוהי משימתי ואני יודע כי גם תפילתך".

נשיא המדינה הודה לראש הממשלה על הדברים ואמר: "הייתי עד לחבלי הלידה הקשים בתהליך הרכבת הממשלה ואני מברך אותך כי הצלחת לסכם את הרכבת הממשלה בעוד מועד. מלאכת הרכבת ממשלה הינה מורכבת ודרשה מאמצים עצומים ותושייה רבה. אני מברך אותך ואת הממשלה החדשה ומקווה כי תוכלו לצאת לדרך. כמו שהזכרת, ישנן בעיות תלויות, אך מלאות הזדמנויות בתחום הביטחוני, חברתי והן בעשיית שלום - בקידום תהליך השלום. המדינה זקוקה לכך והעם זקוק לכך - הזמן הגיע. ברכתי נתונה לך ונעקוב ברצון אחרי הקמת הממשלה בנושאים אותם הזכרת. ישר כוחך וברכתי לך ולממשלה החדשה". ראש הממשלה השיב לו: "אני מודה לך, אנו נרצה להיעזר בניסיונך ותבונתך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שיירת ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיעה לבית הנשיא לבשר על השלמת הרכבת הממשלה. נועם מושקוביץ
שיירת ראש הממשלה מגיעה לנשיא/נועם מושקוביץ

הבית היהודי ויש עתיד חתמו אתמול בצהריים על הסכמים קואליציוניים עם הליכוד-ביתנו, שסוללים את דרכן של המפלגות לממשלה, ואת דרכו של בנימין נתניהו לקדנציה נוספת כראש ממשלה. את ההסכמים אישרו הצדדים בפקס – בשל כניסת השבת לא התקיימה פגישה בין הצדדים, וראשי השותפות הקואליציוניות נפתלי בנט ויאיר לפיד חתמו על ההסכם ללא פגישה. ביום שני צפוי ראש הממשלה לגשת עם שריו לבית הנשיא, להציג בפניו את הממשלה, ולהצטלם לתמונה המסורתית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על חתימת ההסכמים הקואליציוניים, ואמר: "נעבוד יחד בממשלה החדשה בשיתוף פעולה למען כלל אזרחי ישראל. נפעל לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל ולשיפור איכות החיים של אזרחי ישראל". יו"ר הבית היהודי בנט, בירך אף הוא על המהלך, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בעזרת השם, חתמנו. ממשלת ישראל ה-33 יוצאת לדרך". בנט הוסיף כי "אני מאחל לראש הממשלה נתניהו, ולכולנו, שרי הממשלה, שנזכור שאנו שליחי ציבור, מחויבים לכל עם ישראל ולכל אזרחי מדינת ישראל. כולנו יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת ההסכם יו"ר יש עתיד לפיד צפוי להחזיק בתיק האוצר וח"כ שי פירון בתיק החינוך. יש עתיד צפויה לקבל לידיה גם את תיקי הבריאות והרווחה, בהם צפויים להחזיק חברי הכנסת מאיר כהן ויעל גרמן. בנוסף, ח"כ עפר שלח צפוי להתמנות לסגן שר הביטחון מטעם המפלגה. זאת בנוסף להסכמות אליהן הגיעו המפלגות באשר לשוויון בנטל, להעלאת אחוז החסימה ולתחומים נוספים.

באשר להסכם עם הבית היהודי, בנט עצמו צפוי להתמנות לתפקיד שר הכלכלה והמסחר – גרסה "משודרגת" של תיק התעשייה, המסחר והתעסוקה, וכן להיות אחראי על המשרד לענייני התפוצות והמשרד לענייני ירושלים, בעוד שמס' 2 בסיעתו, ח"כ אורי אריאל, צפוי להתמנות לתפקיד שר הבינוי והשיכון. ח"כ אורי אורבך צפוי להתמנות לשר לענייני גמלאים. כמו כן, תזכה הבית היהודי לשני תפקידי סגני שרים, אחד מהם לענייני דתות והאחר במשרד החינוך. הבית היהודי תזכה גם לראשות ועדת הכספים, בראשה צפוי לעמוד אחד מבין חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי, אבי וורצמן ואיילת שקד. ועידת המפלגה צפויה לאשרר את ההסכמה של בנט ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully