וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ובנט סיכמו: אין סגנות, יש ממשלה

יהושע בריינר

15.3.2013 / 7:41

סוף למשבר? יו"ר הבית היהודי הסכים לוותר על התואר, וכמוהו כנראה גם לפיד, בתמורה לראשות ועדת שרים ליוקר המחייה. הסכם צפוי להיחתם עד הצהריים, והממשלה תוצג ביום שני

סוף למשבר? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הבוקר (שישי) עם יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט, והצליח להגיע עמו להבנה שצפויה להשלים את המגעים הקואליציוניים ולאפשר את השבעת הממשלה ביום שני. על פי הסיכום, בנט הסכים לוותר על תואר סגן ראש הממשלה, ובתמורה הציע לו נתניהו לעמוד בראש ועדת השרים לפתרון בעיית יוקר המחייה, וכן הבטיח לו שמפלגתו תעמוד בראש ועדה משותפת של הכנסת לפתרון סוגיית השוויון בנטל. השניים סיכמו לחתום עד שעות הצהריים על ההסכם הקואליציוני.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
מסתמן ששניהם ויתרו על סגנות ראש הממשלה. לפיד ובנט/טלי מאייר

עוד עולה מהסיכום, כי הבית היהודי תקבל לידיה שליטה בחמישה משרדים ממשלתיים אותם יחזיקו שלושה שרים – משרד הכלכלה והמסחר (גרסה משודרת של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ובראשו אמור לעמוד בנט עצמו – י.ב.), משרד הבינוי והשיכון (בראשו צפוי לעמוד ח"כ אורי אריאל), תיק הגמלאים שאותו אמור לקבל ח"כ אורי אורבך, וכן משרדי התפוצות וענייני ירושלים, בהם צפוי לעסוק בנט עצמו. כמו כן, תזכה הבית היהודי לשני תפקידי סגני שרים, אחד מהם לענייני דתות והאחר במשרד החינוך. בנוסף, מסתמן שגם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ויתר על תואר סגן ראש הממשלה, אך טרם התקבל לכך אישור רשמי.

חבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד) התייחס הבוקר להסכם המסתמן בין ראש הממשלה לבין לפיד ובנט. "אני לא עודכנתי על כך, אבל אם ויתרו זו החלטה שלהם", אמר בריאיון לגלי צה"ל. לדבריו, אף שהוא סבר כי "החלטות צריך לקיים", ציין פרי כי הוא מרוצה לפחות מכך שהוויתור סולל את הדרך להקמתה של הממשלה. "יש המון מה לעשות בכל התחומים. כולנו באנו על מנת לעשות ולשפר", אמר.

"מונחת בפני יאיר משימה באמת לא פשוטה. לכל שר אוצר יש תמיד מלאכות קשות כי משרד האוצר לא נתפס בציבור כמטיב עמם אלא כמי שגוזר גזרות ומטיל קשיים וסיבוכים. יאיר יצטרך ללמד היטב את החומר, להקים לעצמו צוות - ובסופו של דבר להביא לממשלת ישראל הצעות. זה לא סוד שמונחת בפנינו הצעה משמעותית של קיצוץ. אני מקווה שנוכל להביא את ההצעה הטובה ביותר והיעילה ביותר שתפגע כמה שפחות באוכלוסייה".

"מחטף" שמנע את תואר הסגן

אתמול, כזכור, נוצר משבר בין לפיד ובנט לבין נתניהו, לאור סירובו של האחרון להעניק להם את התארים, חרף הדיווח על הסיכום בעניין. בין היתר, דווח כי מאחורי סירובו של נתניהו עומדת רעייתו שרה, לאור יחסיה המתוחים עם בנט. גורמים בבית היהודי טענו אתמול כי מדובר "מחטף" שמנע את מינוי השניים לתפקיד סגני ראש הממשלה. לדבריהם, הסיבות למחטף לא ברורות. אף שכאמור היו כאלה במערכת הפוליטיות שקשרו את רעיית נתניהו לעניין, מהליכוד נמסר כי "שוב מדובר בהשמצה שקרית של אשת ראש הממשלה".

בבית היהודי סירבו להתייחס לנסיבות ביטול ההסכם. במפלגה די הופתעו מכך שבנט ולפיד לא ישמשו כסגניו של ראש הממשלה, במיוחד לאחר שהדבר נודע במהלך ראיון שהעניק לקול ישראל חבר בצוות המשא ומתן של הליכוד-ביתנו, משה ליאון. "אין זו הפעם הראשונה שבה מנהל הליכוד את המשא ומתן הקואליציוני דרך אמצעי התקשורת", אמרו אתמול גורמים בבית היהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully