וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השרב: הערב גשום בצפון ובמרכז

לאחר ימים ארוכים של שמש ויום אחד של חמסין, יחל הערב לרדת גשם בצפון הארץ, שיתפשט בהדרגה גם למרכז. מחר תחול התקררות נוספות ורוחות ערות ינשבו. מיום שני – התחממות

האביב כבר כמעט כאן וחג הפסח מתקרב בצעדי ענק, אך אחרי שבוע שמשי למדי ויום אחד של חמסין שהזכיר את עונת הקיץ, היום (שבת) יהיה מעונן חלקית, ויחול שינוי במגמת ההתחממות. הטמפרטורות ירדו באופן ניכר והלחות תעלה. לקראת הערב יחל לרדת גשם מקומי בצפון הארץ, והוא יתפשט בהדרגה גם למרכז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחר הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם תחילת השבוע החדש מחר תורגש התקררות נוספת, והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. רוחות ערות יחלו לנשב. בצפון הארץ ובמרכזה ירד גשם מקומי לפרקים, וגם בצפון הנגב ייתכן גשם קל. כמו כן, קיים סיכוי לסופות רעמים בודדות, בעיקר בצפון הארץ.

למחרת, ביום שני, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. בבוקר ייתכן עדיין גשם מקומי קל. ביום שלישי ימשיכו הטמפרטורות לטפס, וצפוי מזג אוויר נאה.

אתמול גבה מזג האוויר מחיר כבד במהלך חצי המרתון שנערך בתל אביב. רב-סמל ראשון מיכאל מיכאלוביץ', בן 30, איש קבע ביחידת הכלבנים "עוקץ", התמוטט ומת במהלך הריצה, ככל הנראה כתוצאה מהחום הכבד. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק שנולד לפני חודשים ספורים. "אנחנו לא מעכלים את זה, זה מאוד מאוד קשה", אמר אתמול מישל חזן, קרוב משפחתו של מיכאלוביץ'. "הוא היה פרח שאי אפשר לתאר. התריעו ואמרו להם לא לצאת לריצה אך בכל זאת, המרוץ יצא, זה מאוד כואב". עשרות קרובי משפחה וחברים הגיעו לבית המשפחה במושב מנוחה שבדרום כדי לנחם את המשפחה האבלה.

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
פינוי פצועים במרוץ בתל אביב, אתמול/דרור עינב

בנוסף לכך, כ-50 משתתפי המרוץ נזקקו לטיפול רפואי, מתוכם אחד במצב קשה מאוד, ארבעה במצב קשה, והשאר באורח בינוני וקל. רובם סבלו ממכות חום, מהתייבשות ומחבלות קלות. מותו של מיכאלוביץ' ומצבם של הרצים האחרים שנפגעו עוררו ביקורת כלפי עיריית תל אביב, שאפשרה לחצי המרתון להתקיים על אף התרעות שניתנו מראש בדבר החום הכבד. בעירייה הביעו צער על מותו של מיכאלוביץ' ומסרו כי "העירייה פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות ובית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו, זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30, כפי שנעשה".

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה weatherwalla@walla.co.il.

וואלה! מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully