וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

15 פלסטינים נהרגו בהתהפכות אוטובוס בירדן; ההסכם בין נתניהו ולפיד מרמז על מהפכה במשרד החינוך; תמיכת האמריקאים בישראל בשיא; השופט לשעבר דן כהן יוסגר לישראל

לימודי ליבה, שוויון בנטל ומו"מ מדיני: ההסכם של לפיד ונתניהו

ההסכם הקואליציוני עליו חתמה אתמול בצהריים (שישי) מפלגת יש עתיד עם הליכוד, חושף טפח מהמהפכה הצפויה במשרד החינוך, שבראשו צפוי לעמוד מספר 2 במפלגה, ח"כ שי פירון. בתוך חצי שנה יגבש פירון תכנית לימודי ליבה שתחייב את כלל התלמידים בישראל, לרבות אלה בחינוך החרדי, ואשר תופעל שנתיים מיום אישורה. עוד עולה מההסכם הקואליציוני, כי בתוך 45 ימים מכינון הממשלה, תועבר הצעת חוק לשוויון בנטל מצד ועדת שרים שבראשה יעמוד שר מיש עתיד.

עם כינון הממשלה, הסכימו הצדדים, תפעל הממשלה גם לחידוש השיחות עם הפלסטינים. נציג מטעם יש עתיד יצטרף לצוות השרים לעניין תהליך השלום, שבראשו יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואשר הוקם כחלק מההסכם הקואליציוני של הליכוד-ביתנו עם התנועה, בראשות ציפי לבני.

יאיר לפיד והרב שי פירון במסיבת עיתונאים עם הצטרפותו, אוקטובר 2012. דרור עינב
תכנית ליבה לכלל התלמידים בתוך חצי שנה. לפיד ופירון/דרור עינב

בממשלה הקרובה, לפי ההסכם, תביא הממשלה לאישור הכנסת את שינוי שיטת הממשל החל מהממשלה הבאה. לפי השינויים במסמך עליו חתמו הצדדים, בממשלה ה-34 של ישראל יכהנו 18 שרים בלבד ולא יהיו שרים בלי תיק. אחוז החסימה, כפי שכבר פורסם, יעמוד על 4%. שינוי הסעיף יחייב הסכמה ברוב של 70 חברי כנסת.

סקר בארה"ב: התמיכה בישראל בשיא של 22 שנים

תמיכת האמריקנים בישראל הגיעה לשיא של 22 שנים, כך על פי סקר שהתפרסם אמש (שישי) בארצות הברית. הסקר, אותו ערך מכון הסקרים האמריקני "גאלופ", מתפרסם ימים ספורים בלבד לפני נחיתתו הצפויה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל. מממצאי הסקר שנערך בחודש שעבר עולה כי 64% ענו כי בנוגע ל"מצב במזרח התיכון", הם רוחשים יותר סימפטיה לצד הישראלי. זאת לעומת 12% שהעידו על תמיכתם בפלסטינים.

הפעם האחרונה שאחוזי התמיכה בישראל היו כה גבוהים, נראתה בסקר שערך מכון הסקרים בעיצומה של מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991, בתקופה בה התחוללה גם האינתיפאדה הראשונה. במהלך שנות ה-90 חלה מגמת ירידה בתמיכה בישראל, אך החל מ-2005 חלה עלייה הדרגתית, כאשר ב-2010 התקרב אחוז התמיכה לשיאו והגיע ל-63%. בשנה שעברה עמד אחוז התמיכה בישראל על 61%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צעיר נהרג ואחר נפצע קשה בתאונה סמוך לקריית גת

צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג ואחר נפצע באורח קשה בהתהפכות מכוניתם הלילה (שבת) בכניסה לקיבוץ גלאון בחבל לכיש, סמוך לקריית גת. צוותי מגן דוד אדום חילצו אותם, וקבעו את מותו של הנהג. הפצוע פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

ירדן: 15 פלסטינים נהרגו בהתהפכות אוטובוס ליד גשר אלנבי

15 פלסטינים נהרגו הבוקר (שבת) בהתהפכות אוטובוס ליד גשר אלנבי בירדן. 42 בני אדם נוספים נפצעו בתאונה הקטלנית שאירעה באזור אל-עדסייה, חמישה מתוכם באורח קשה. הפצועים הועברו לקבלת טיפול בבתי החולים בבירה עמאן. מנהל בית החולים א-שונה שבירדן אישר את מספר הנפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוסעים שבו מביקור בערב הסעודית. זירת התאונה בירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה התרחשה כאשר אוטובוס שבו עולי רגל ששבו מביקור בערים מכה ומדינה שבערב הסעודית, המקודשות לאיסלם, התנגש במשאית ובכלי רכב פרטי לא הרחק מגשר אלנבי. האוטובוס עשה דרכו אל הגשר כדי לחזור לשטחי יהודה ושומרון. שר הדתות הפלסטיני מחמוד אל-הבאש אמר כי הרשות עוקבת יחד עם שלטונות ירדן אחר ההתפתחויות. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בין ההרוגים גם נהג האוטובוס.

השופט לשעבר דן כהן, שנמלט לפרו, הוסגר לישראל

ממשלת פרו אישרה השבוע את הבקשה להסגרתו של השופט דן כהן שהואשם בעבירות שונות של שחיתות בתקופה בה היה חבר דירקטוריון חברת החשמל. כהן בן ה-70, אשר נמלט לפרו בשנת 2005 בעקבות החשדות שהתעוררו נגדו, צפוי להגיע לישראל בשעות הבוקר.

עם הגשת כתב האישום נגדו, ביקשה ישראל את הסגרתו מפרו, ולמרות שבית המשפט המקומי אישר את ההסגרה, הדרג המדיני סירב לחתום עליה. במרבית המדינות, כולל ישראל, צריך אישור של הדרג המדיני. השבוע, כאמור, ניאות הדרג המדיני לחתום על הסכם ההסגרה. מזה כמה חודשים מתקיים משא ומתן בין פרקליטיו לבין הפרקליטות בניסיון להגיע להסדר טיעון בין הצדדים. לפי דיווחים שהתקבלו לאחרונה, דובר על כך שכהן יודה בקבלת שוחד, יחזיר כספים שקיבל וייגזר עליו עונש מאסר של ארבע שנים. לפי שעה, לא נחתם הסדר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully