וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים זועמים: המשותף לבנט ולפיד הוא שנאת האחר

13.3.2013 / 22:30

הישארותה המסתמנת של ש"ס באופוזיציה גרמה לראשיה לתקוף את הכוכבים החדשים, שכונו בידי ישי "בנלפיד". דרעי: בחירות בקרוב. ביהדות התורה תקפו: "נתניהו תרנגולת שחוטה"

הפשרה שיזם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עוררה את זעמם של החרדים. "לאנשי הרשימה המשותפת, 'בנלפיד', ברכות על הקמת המפלגה החדשה. צר לי שאין לכם במשותף יותר מאשר שנאת האחר", כתב שר הפנים היוצא, אלי ישי. בעמוד הפייסבוק שלו התייחס ישי להישארותה הצפויה של ש"ס באופוזיציה: "הייתה אפשרות של יצירת קואליציה משותפת, ממשלה שהייתה משקפת את כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית, להתמודד עם כלל הבעיות והמחלוקות - ולפתור אותן".

"לצערי, אלה שהבטיחו לעם 'פוליטיקה חדשה', התבררו בסופו של דבר כבוגריו המצטיינים של החוג ל'סחיטות פוליטית', שרוצים לראות ממשלה בלי חרדים, ויהי מה", הוסיף ישי. לדבריו, "החרדים אינם קבוצה לצד החברה הישראלית, הם חלק ממנה, כמו הקיבוצניקים, החילונים, העולים ושאר הקבוצות בחברה. צר לי כי המצטרפים החדשים רחוקים מלהפנים זאת. הם תמיד יהיו פוליטיקאים אך לעולם לא מנהיגים". ישי לא חזה גדולות לממשלה שתקום, באומרו כי "קשה לי לראות מציאות בה ראש הממשלה יוכל להנהיג את המדינה על שלל גווניה, בעודו שבוי בצינוק הגחמות והשנאה שנבנה על ידי הציר החדש".

דרעי: "אמרתי שלא נשב בממשלה שתקצץ"

מנהיג אחר של התנועה, ח"כ אריה דרעי, השלים עם המציאות החדשה. "זהו, אנחנו באופוזיציה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. על אף שהודה כי לא התקיים משא ומתן עם ש"ס, מדבריו של דרעי עולה כי בידי ש"ס הייתה הבחירה אם לשבת בממשלה - והיא סירבה. "אמרתי לפני הבחירות כי ש"ס לא תשב בממשלה שתקצץ לחלשים, אני שמח שלא הגענו למצב בו ש"ס צריכה להרים את ידה בעד קיצוצים", כתב. "ניפגש בבחירות, זה לא עוד הרבה זמן", חתם דרעי.

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) התייחס גם הוא להרכב הממשלה הצפוי. בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר פרוש כי "נתניהו הוא כיום תרנגולת שחוטה. הוא הולך ונופל מאז שלא עמד במילתו בהסכם עם החרדים בנושא גיוס הישיבות והכניס את שאול מופז לממשלה". הוא ציין כי "נתניהו לא יכול להנהיג את העסק, הממשלה לא תחזיק מעמד הרבה זמן".

ח"כ יעקב ליצמן, גם הוא מיהדות התורה, אמר כי "מוקמת ממשלה שונאת דת ישראל, שתפגע קשות בקודשי ישראל ובאוכלוסיות החדשה. נפעל בכל כוחנו לקצר ימיה ככל האפשר". "אנו בתחילתה של תקופה חדשה", המשיך ליצמן, "בה אזרחי ישראל יהיו נתונים תחת חרב הקיצוצים וגזירות כלכליות, שמתכננים להפיל עלינו ושיביאו לפגיעה בכלל האזרחים ובפרט לאוכלוסיות החלשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully