וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ מתריע: חמאס מנסה לחטוף ולרצוח חיילים

13.3.2013 / 17:23

בשב"כ טוענים כי נחשפה תשתית טרור שמאחוריה עומד שר הפנים של חמאס, פתחי עמאד, שהיה מעורב בפיגועים בישראל, וקרא להמשיך במאבק נגדה תוך גיוס פעילים מהשטחים

השקט היחסי בגבול רצועת עזה, מאז הסתיים מבצע "עמוד ענן", לא מרשים את שירות הביטחון הכללי. בשב"כ מתריעים כי מאז תום המבצע הצטבר מידע מודיעיני - שנשען בעיקרו על חקירות עצורים - שלפיו חמאס מפעיל מאמץ מוגבר כדי לבצע פיגועי התאבדות, חטיפה ורצח נגד יעדים ישראליים, באמצעות תושבי השטחים שגויסו בחודשים האחרונים.

לטענת השב"כ, מאחורי חלק מהתכניות לבצע פיגועים בישראל עומד שר הפנים של ממשלת חמאס בעזה, פתחי עמאד. בשנים האחרונות היה עמאד מערב בפיגועים נגד ישראל, שבאחרונה יצא בקריאות פומביות להמשיך בטרור נגד ישראל. ככל הידוע, עמאד מפעיל פעילי חמאס מטעמו בפלג שהקים, "מגיני אל-אקצה".

בחקירותיהם של פעיל חמאס מהשטחים שנעצרו באחרונה, נחשפה התשתית שהקים עמל עמאד. התשתית, שאנשיה הם תושבי ראס כרכר וסילוואד שבאזור בנימין, נערכה לביצוע פיגועים במתווים שונים, לרבות הנחת מטען, חטיפת חייל או מתיישב, וכן ייצור רקטות ושיגורן.

"הפרה בוטה של הפסקת האש לאחר עמוד ענן"

לדברי השב"כ, חברי התשתית קיימו את הקשר מול הרצועה באמצעות האינטרנט ובטלפוניים מבצעיים. הם קיבלו הדרכה בייצור אמצעי לחימה ולגבי גיוס פעילים נוספים לתשתית. באשר לנושא החטיפה, הם קיבלו הנחיות ברורות לחטוף חייל, לקחת ממנו את תעודת הזהות והטלפון הסלולרי שלו לצורכי ניהול משא ומתן, ולאחר מכן להרוג אותו ולקבור אותו במקום מסתור.

מעצרם של חברי התשתית, שהיו בשלבים מתקדמים של היערכות לפיגוע, ואף העבירו מסר לרצועה בדבר מוכנותם לפעול בתוך ימים ספורים, מנע מהם את האפשרות להוציא לפועל את תכנוניהם. מעורבותו של חאמד בפעילות טרור מכונה במערכת הביטחון הפרה בוטה של הפסקת האש, הסכם שהושג אחרי "עמוד ענן" בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully