וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו כביש ביד אליהו: "לגרש את הסודנים"

כמאה מפגינים חסמו את צומת הרחובות יגאל אלון ולה גווארדיה בדרום תל אביב, במחאה על מקרה התקיפה של ילדה בת 8 ואמה הלילה בשכונת יד אליהו. במקום עומסי תנועה כבדים

צילום: אבי כהן, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כמאה מפגינים חסמו הערב (רביעי) את צומת הרחובות יגאל אלון ולה גווארדיה בדרום תל אביב, במחאה על מקרה התקיפה של ילדה בת 8 ואמה הלילה בשכונת יד אליהו. המפגינים צעדו וקראו "העם דורש סודנים לגרש" ו"העם דורש את השמאל לגרש". כמו כן קראו המפגינים סיסמאות בגנות ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. במקום הורגשו עומסי תנועה כבדים, והמשטרה ביקשה מהנהגים לנסוע בדרכים חלופיות. למקום הגיע מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, וכוחות סמויים וגלויים של משטרה.

מקרה התקיפה שאירע לפנות בוקר בבית השכנים, במהלכו נתין זר מסודן פרץ לבית ותקף ילדה בת שמונה ואת אמה, עורר מחדש את החשש מפני התושבים הזרים בשכונה. "התחושות שלי הבוקר הן קשות מאוד, התעוררתי להמולה. בדרך נס לא קרה כאן אסון", אמרה לוואלה! חדשות מיטל מזרחי, המתגוררת בשכנות לבית המשפחה שנפרץ. אב המשפחה, שהתעורר בעקבות הצעקות בביתו, הצליח להשתלט על התוקף. במהלך המאבק ביניהם החשוד בתקיפה, צעיר בן 22, נפצע באורח קשה בראשו. הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר. האם והבת, שנפצעו באורח קל-בינוני, פונו לבית החולים וולפסון בחולון. בעקבות מקרה התקיפה התושבים מתכננים לקיים הפגנה בשכונה.

אזרח זר פרץ לבית ביד אליהו בתל אביב ניסה לתקוף ילדה ודקר את אמה. יותם רונן
התושבים קוראים לחולדאי להגיע לשכונה/יותם רונן

"מבחינתי מדובר בחציית קו אדום. אנחנו סובלים מהתופעה הזו בשנים האחרונות, הם מגיעים מהשכונות היותר דרומיות של העיר - שם זה ממש מדינת עולם שלישי, אנחנו חיים בפחד וחששות. זה לא מקרה ראשון ולא מקרה שני", אמרה מזרחי. לטענתה, מקרים דומים שאירעו בעבר לא דווחו בכלי התקשורת. "ערכנו כמה וכמה הפגנות בנושא ואנחנו מתמודדים, גם ברחוב שקט כזה, עם התופעה הזו. אני קוראת לראש העיר חולדאי לבוא ולשמוע את התושבים שלו, שיראה עם מה אנחנו מתמודדים", הוסיפה. מזרחי, אם לילדים קטנים, אמרה כי היא חשה מאוימת. "אנחנו חיים במדינה מוקפת אויבים, למה אנחנו צריכים להתמודד עם התופעה הזו של הנתינים הזרים? אני יכולה להבין שאין להם עבודה ואין להם מה לאכול, אבל ברגע שזה נוגע בילדים שלנו זה עצוב מאוד. אנחנו דורשים ביטחון לכל תושבי דרום תל אביב. צריך למגר את התופעה הזו ולהחזיר אותם למדינות מהן הגיעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אב המשפחה שהשתלט על פורץ שחדר לביתו בתל אביב ותקף את משפחתו. יותם רונן
אב המשפחה מסר עדות על האירוע/יותם רונן

אורה שלום, המתגוררת סמוך לבית המשפחה שהותקפה, הטילה את האחריות לנושא על הממשלה והעירייה. "אני גרה כאן יותר מ-50 שנה, ואף פעם לא היה דבר כזה, זה פשוט לא ייאמן. היינו מטיילים פה באופן חופשי עם הילדים, אבל היום אני לא יכולה. יש לי ילדים ונכדים וזה מפחיד להסתובב כאן. הממשלה וראש העיר אחראים לכך, הם צריכים לסלק אותם מפה. ההרגשה היא שמקרי הפשיעה רק גוברים". שכן נוסף של המשפחה, שהבחין בצוותי ההצלה מפנים את האם ובתה לבית החולים, סיפר כי המצב בשכונה הידרדר מאז שהגיעו הנתינים הזרים. "מהיום שהם הגיעו לארץ אנחנו לא יוצאים בערב עם כסף וטלפון. זה לא ייאמן שזה קרה ברחוב שלי ולשכן שלי. התחושה היא מאוד קשה לא יודעים מחר מה יהיה ולמי זה יקרה". לדבריו, "כמו שהשר אלי ישי הבטיח לפנות אותם, אני מצפה שיפנו אותם בצורה מכובדת - ושהשקט יחזור לשכונות. אפשר לראות בערב איך הם ישנים על הספסלים וברחובות. אני מרחם עליהם, אבל אין ברירה, צריך לפנות אותם. הם לא באו כי הם פליטים, זה שקר, הם באו בשביל עבודה אך אין עבודה. אין להם מה להפסיד אז הם יגנבו, ירצחו ויאנסו. גם מהכלא הם לא מפחדים כי יש להם תנאים טובים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully