וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א מאשרת: היה סיכוי לחיים על פני המאדים

12.3.2013 / 23:30

מדענים הציגו ניתוח של אבקה שנשאבה ממעמקי סלע עתיק, ובה שאריות חמצן, פחמן ומינרלים אחרים. להערכתם, בעבר זרמו באותו אזור מים, שאף ניתן היה ללגום מהם

שבעה חודשים אחרי שגשושית המאדים "סקרנות" נחתה על פני המאדים כדי להעריך אם כוכב הלכת הכיל את המרכיבים הדרושים לקיום חיים, למדענים יש כעת תשובה: כן. במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב (שלישי) במטה נאס"א בפלורידה, הוצגו ממצאים ממשימתה האחרונה של הגשושית בכוכב האדום, הנחשב לדומה ביותר בתנאיו לכדור הארץ.

המדענים הציגו ניתוח של אבקה שנקדחה ממעמקי סלע עתיק, שבעבר היה ספוג מים. הסלע נמצא במכתש גייל - באזור נחיתתה של הגשושית, והאבקה שנשאבה מתוכו מכילה חמצן, פחמן, גופרה ומינרלים מסוגים אחרים, שכולם חיוניים לקיום חיים. המדען הראשי בתכנית גשושית המאדים, ג'ון גרוצינגר, העריך שניתן היה בעבר לשתות את המים שזרמו באותו אזור, שבעבר נודע בשם מפרץ ילונייף.

סלעים המאדים שצולמו על ידי גשושית של נאס"א. מרץ 2013. רויטרס
מימין: סלע מפרץ ילונייף במאדים, שהחוקרים מעריכים שבעבר היה רווי מים/רויטרס

המדענים לא מאשרים בשלב זה את קיומם של חומרים אורגניים על פני המאדים, שיוכיחו כי כוכב הלכת מסוגל לקיים גם בני אדם. אך גשושית המאדים, שאמורה לשהות עוד 17 חודשים על גבי הכוכב, אמורה לחפש רמזים נוספים לתעלומה הזו.

גשושית המאדים של נאס"א, "סקרנות", שוגרה לחלל בעלות של 2.5 מיליארד דולרים, ונחתה על המאדים ב-6 באוגוסט בשנה שעברה. בהגדרתה, הגשושית אינה אמורה לחפש חיים, אלא לאתר מקומות על פני המאדים שבהם נמצאים, או נמצאו בעבר, יסודות אורגניים כגון פחמן ומימן.

רכב החלל "קיוריוסיטי" קדח חור באדמת מאדים. רויטרס
גאווה לגשושית המפורסמת, אך יחלוף זמן עד שבני האדם יוכלו לגור במאדים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully