וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגרי שר הפנים: קיצוץ, מסתננים - והקלה בגיורים?

שר הפנים החדש ייאלץ להתמודד עם קיצוץ במענקים לרשויות, אך יהיה זה כנראה פשוט ביחס עמידה מול 66 אלף מסתננים. בין לבין, הוא יוכל לקבוע סדר יום חדש בתחומי דת ומדינה

סוגיה בוערת שעמה ייאלץ להתמודד שר הפנים הבא, ככל הנראה גדעון סער, היא הקיצוץ הצפוי של 400 מיליון שקלים במענקי האיזון – מענקים בגובה 2.8 מיליארד שקלים המועברים לרשויות המקומית. בתחילת החודש פתחו ראשי הרשויות במאבק נגד התכנית, שבמסגרתו הם מאיימים להשבית את המשק כולו.

ואולם, שר הפנים החדש יוכל לקבוע סדרי עדיפויות משלו בתחומי דת ומדינה, שבשנים האחרונות היו מופקדים בידי מפלגת ש"ס. באופן הזה, יוכל שר הפנים להכיר בגיורים אורתודוקסיים שאינם חרדיים ולאפשר למתגיירים אלו לעלות ארצה, בניגוד למדיניותו של אלי ישי שפעל להקשחת מדיניות הגיור. כמו כן, השר החדש יוכל להקל את הליכי ההתאזרחות של זוגות מעורבים, שבשנים האחרונות טוענים לקשיים רבים שמערים עליהם המשרד.

ראשי ש"ס נועדו עם ראש הממשלה. מור שאולי
הקשיח את מדיניות הגיור. השר היוצא, אלי ישי/מור שאולי

סוגיה נוספת שתונח לפתחו של שר הפנים היא בעיית המסתננים ומבקשי המקלט. בשנים האחרונות נקטו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר ישי כמה צעדים, בהם בניית גדר גבול, אכיפה מוגברת והעברת חוק למניעת הסתננות, שלפיו כל מסתנן נכלא מיד לשלוש שנים ללא משפט. צעדים אלה הובילו להפסקת זרם המסתננים שנכנסו לישראל מאלפים בחודש, לכמה בודדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. בן קלמר
מתקני הכליאה ריקים, אך מספר הנכנסים צנח. מסתננים בדרום תל אביב/בן קלמר

שר הפנים החדש יידרש גם להתמודד עם כ-66 אלף מסתננים ומבקשי מקלט השוהים כבר בישראל, ללא מעמד או אפשרות גירוש למדינת המוצא. הוא יצטרך לגבש מדיניות עצמאית או להמשיך במדיניותו של ישי, לפיה יש להמאיס את החיים בישראל על מבקשי המקלט כך שיבחרו "לעזוב מרצון". גישה זו הובילה לנהלים עמומים שאינם כוללים אכיפה כלפי מעסיקים של מבקשי מקלט, אך מנגד, המשרד ממשיך לציין באשרותיהם של המסתננים כי הם אינם רשאים לעבוד בישראל – מצב המונע מהם מציאת עבודה ואפשרות של קיום בסיסי. הסובלים העיקריים מהמדיניות העמומה של משרד הפנים הם התושבים הזועמים של שכונות דרום תל אביב, שטוענים כי הם חשים מופקרים וכי הזרים מטילים מורא על הנשים והילדים באזור.

תכניתו של ישי לכלוא את המסתננים ומבקשי המקלט הוקפאה לעת עתה, ומתקני הכליאה שהוקמו בדרום בעלות של מיליוני שקלים עומדים בשיממונם בשל הקושי באיתור מדינה שלישית שאליה תוכל ישראל לגרש אותם. שר הפנים החדש יצטרך לקיים דיאלוג עם משרד המשפטים ולגבש פתרון שיוביל למתן זכויות אדם בסיסיות שלהן התחייבה ישראל כאשר חתמה על אמנת האו"ם לפליטים, ומנגד – כזה שימנע מזרים להגיע לישראל מטעמים שאינם פליטות.

אתגר לכל שר - לשאר המשרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully