וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קשיש רצח את אחותו והכניס את גופתה למזוודה

10.3.2013 / 14:45

בביתו של מרדכי ג'רסי נמצאה מזוודה עם שאריות דמה של אחותו. עם זאת, הוא מסרב לגלות היכן קבר אותה. במשטרה הבהירו כי הם מוכנים "לוותר על הרבה מאד כדי להביאה לקבורה"

איפה הגופה? כתב אישום יוגש מחר (שני) נגד מרדכי ג'רסי בן ה-70 בגין רצח אחותו מזל, בת ה-74, אולם למעט מזוודה מלאה בדמה, למשטרה אין קצה חוט לגבי מקום המצאה של גופתה. ג'רסי מסרב לשתף את החוקרים במיקום גופת אחותו, אותה רצח על פי החשד בעבור בצע כסף. "הייתי מוותר על הרבה בתיק הזה כדי לדעת היכן הגופה", אמר ראש צוות החקירה לוואלה! חדשות. סנגורו של החשוד מכחיש את מעורבות לקוחו ברצח וטוען כי בהיעדר גופה, כלל לא ניתן לקבוע כי מזל ג'רסי הינה מנוחה ולא נעדרת.

במשטרה חושדים כי ג'רסי רצה להשתלט על כספיה של אחותו, אשר טיפלה במשך שנים בבנו בעל הצרכים המיוחדים. בין היתר שם עינו על פי החשד על סכום כסף של למעלה ממאה אלף שקלים בחשבון הבנק של האחות ועל דירה בבעלותה ברחוב הפיקוס ביפו. מהחקירה עלה כי במהלך התקופה שקדמה להיעלמותה של מזל ג'רסי, ביקש ממנה אחיה להעביר את רכושה לרשות בנו – אולם היא סירבה.

תחילה נחקר התיק במשטרת מרחב יפתח כתיק היעדרות, זאת לאחר שב-24 בדצמבר אשתקד התקבל דיווח על היעלמותה של האישה הערירית. בין אלה שהודיעו על ההיעדרות היה גם אחיה מרדכי. הוא תלה מודעות באזור הבית שביפו, פרסם מודעה בעיתון ואף פנה לציבור בבקשה לקבל סיוע בחיפושים. התנהגותו של האח ועדויות שהצטברו במשטרה בדבר סכסוכים בין השניים עוררו חשד. צוות חקירה מיוחד בפיקודו של רב פקד מושיק רחמים הוקם במרחב יפתח כדי לחקור את ההיעלמות, אך נראה כי צוות החקירה כבר איבד זמן יקר.

מזל ג'רסי נרצחה לפי החשד על ידי אחיה מרדכי, 10 מרץ 2013. חטיבת דובר המשטרה
מזל ג'רסי/חטיבת דובר המשטרה

בחיפוש שנערך בביתו של ג'רסי נמצאו כתמי דם על שולחן הקפה בסלון ועל שמיכה. החוקרים נטלו דגימת DNA, במטרה לבדוק האם מדובר בדם של האחות. את הבגדים שנראתה מזל ג'רסי לובשת בפעם האחרונה, כשצולמה במצלמת אבטחה, איתרו השוטרים בביתו של האח, אך השיא הגיע עם מציאת מזוודה בביתו של ג'רסי בבת ים. על פי רב פקד רחמים, המזוודה הייתה מלאה בדם בדפנות ובטביעות אצבעות של האח. בדיקת המעבדה לזיהוי פלילי קבעה – מדובר בדם של האחות.

ג'רסי נעצר ב-31 בינואר והכחיש כי הוא עומד מאחורי המעשה. "לאורך כל החקירה הוא סיבך עצמו בשקרים", מספר רב פקד רחמים, "אנחנו חושדים שעל רקע בצע כסף הוא רצח את אחותו, אשר טיפלה במשך שנים בבנו, והעלים את גופתה. יתכן שהוא אף ביתר את הגופה לפני שהחביא אותה". במקרים מסוג זה נוהגת המשטרה לחפש גם באתר חירייה אחרי שרידי הגופה, אולם בשל העובדה שתיק ג'רסי נחקר בתחילה כתיק היעדרות, מאוחר מדי לחפש שם.

האח מכחיש את החשדות

האח, כאמור, אינו מוכן לשתף את החוקרים במעשיו. מחר צפויה פרקליטות מחוז תל אביב להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח ובקשה למעצר עד תום ההליכים. רב פקד רחמים אינו שולל את האפשרות שהפרקליטות תציע בהמשך לג'רסי הקלה בעונש בתמורה למציאת הגופה. "למרות שהתיק חזק מאד", הוא אומר, "אני מוכן לוותר על הרבה מאד כדי להביא את מזל לקבורה".

סנגורו של החשוד, עו"ד רן אלון מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "המשטרה טובה מאד בהדלפות, אבל לא תמיד יש קשר בין ההדלפות המגמתיות לבין המציאות. מרשי מכחיש מכל וכל את החשד המיוחס לו. צריך לזכור ראשית שלא נמצאה עדיין גופתה של מזל, ולכן לא ברור עדיין על סמך מה הקביעה הנחרצת כל כך של המשטרה בדבר היותה מנוחה ולא נעדרת. הטענה לפיה מרשי יודע היכן הגופה, אם יש כזאת, היא מופרכת מיסודה. לא רק שהוא מכחיש שרצח אותה, אלא שהתנהגותו לימדה על כך שעשה כל שביכולתו כדי לסייע במציאתה. הוא זה שדיווח על היעדרותה ותלה מודעות הקוראות לציבור לסייע בחיפושים. בנוגע לטענה בכתבה, לפיה בידי המשטרה מזוודה שנמצאה בביתו של מרשי ובה דם של המנוחה, יש לזכור כי לבני משפחה נוספים ישנה גישה לאותה דירה, לדוגמא לבנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully