וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה חושבים האוסטרים על היטלר?

10.3.2013 / 0:01

סקר שנערך לציון 75 שנה לסיפוח אוסטריה לגרמניה חושף נתונים מדאיגים באשר לתפיסתם של האוסטרים את הצורר הנאצי. 3/5 מהם היו רוצים "מנהיג חזק שלא מוטרד מבחירות"

שניים מחמישה אוסטרים לא חושבים שאדולף היטלר היה כל-כך נורא – כך עולה מסקר שפורסם אתמול (שבת) באוסטריה, החושף נתונים מדאיגים באשר לדעת הקהל בדבר הצורר הנאצי, שלטונו והיחס כלפי היהודים. הסקר, שנערך לציון 75 שנה ל"אנשלוס" – סיפוח אוסטריה לרייך השלישי, ובוצע עבור העיתון "דר סטנדרט", גילה ש-61% מהמשיבים, רובם מבוגרים, מעדיפים "מנהיג חזק שלא כפוף לאילוצי בחירות".

מדובר בעלייה לעומת סקרים דומים שנערכו בעבר; בסקר שנערך ב-2008, רק חמישית מהאוסטרים רצו "מנהיג חזק שלא צריך לדאוג מבחירות". עוד עולה מהסקר, כי 53% מהאוסטרים חושבים שה"אנשלוס" היה צעד אליו הלכו האוסטרים מרצון, בעוד ש-46% בלבד חושבים שאוסטריה הייתה קורבן הקשר זה. כמו כן, רק 15% מבין המשיבים האמינו שאוסטריה הייתה צריכה להילחם ביוזמת הסיפוח, בעוד ש-42% חשבו שמלחמה עם גרמניה הייתה יכולה להזיק לאוסטרים, ו-43% חשבו שהיא לא הייתה משנה את מצבם.

42% ממשתתפי הסקר טוענים כי "היטלר לא היה כל-כך נורא", בעוד ש-57% מהם לא מצאו שום אספקט חיובי בשלטונו של הצורר הנאצי.

הסקר מרמז שקואליציית המרכז השלטת באוסטריה, המורכבת מסוציאל-דמוקרטים ושמרנים, ניצבת בפני קהל מצביעים המציג סקפטיות גוברת בנוגע לעקרונות הדמוקרטיים של המדינה.

אונס וחרדת מוות: טועמת המזון של היטלר נחשפת

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully