וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר לימוד בארה"ב: "ההיפים מלוכלכים, סגדו לשטן"

הספר, שנלמד במסגרת תכנית דתית לקידום עניים בלואיזיאנה, הגדיר את "ילדי הפרחים" ככאלה ש"פנו לסמים ולאורח חיים בלתי מוסרי". ספר קודם טען כי "העבדים קיבלו יחס טוב"

ילדי הפרחים בדרך לתבוע דיבה? ספר היסטוריה שהוצא לאור בארצות הברית ומשמש כחלק מתכנית הלימודים של כיתות ח' במדינת לואיזיאנה גרם בימים האחרונים לסערה, לאחר שהתגלה כי תוכנו מגדיר את ההיפים כ"אוהבי רוק מלוכלכים שסוגדים לשטן".

הספר "אמריקה: ארץ אהבתי" ("America: Land I Love") נלמד בבית ספר בלואיזיאנה הלוקח חלק בתכנית שנויה במחלוקת בשם "תכנית בובי ג'ינדל". אחד מפרקיו מוקדש לתנועת המחאה ההיפית שהונהגה בארצות הברית בשנות ה-60 של המאה הקודמת.

היפים בארה"ב בשנות ה-60. AP
אהבו רוק ולא התקלחו. היפים בארצות הברית בשנות ה-60/AP

באחת מפסקאות הספר, שפורסמה השבוע בבלוג AmericaBlog.com, נכתב על אנשי המחאה: "צעירים רבים פנו לסמים ולאורח חיים בלתי מוסרי. צעירים אלה הפכו לידועים בשם 'היפים'. הם לא התקלחו, לבשו בגדים מלוכלכים, מרופטים ולא שגרתיים, ובמתכוון – שברו את כל כללי הנימוס".

אך מחברי הספר לא הסתפקו בפירוט הלבוש וכללי ההיגיינה של ההיפים, והסבירו עוד כי "מוזיקת הרוק שיחקה תפקיד מרכזי בתנועה ההיפית, והייתה בעלת השפעה ניכרת על חבריה. רבים ממוזיקאי הרוק הנערצים עליהם השתייכו לדתות ולכתות מזרחיות או נהגו לסגוד לשטן".

היפים בארה"ב בשנות ה-60. AP
"לבשו בגדים מלוכלכים, מרופטים ולא שגרתיים"/AP

לא ברור אילו בתי ספר אחרים משתמשים בספר הלימוד, אך אין זו הפעם הראשונה שבה עולה לכותרות "תכנית בובי ג'ינדל", המסייעת לתלמידים מעוטי יכולת ללמוד בבתי ספר פרטיים שרובם מנהיגים תכנית לימודים בעלת אופי דתי, עקב תכנים תמוהים. לפני חודשים אחדים פרסם המגזין האמריקאי "Mother Jones" את רשימת "14 העובדות ההזויות שילדים ילמדו בתכנית ג'ינדל בלואיזיאנה". בין העובדות, צוטט ספר לימוד שלפיו "רק אנשים בודדים שהחזיקו בעבדים היו אכזריים ללא ספק. מקרים של עבדים שהוכו למוות כלל לא היו נפוצים. רוב האנשים שהחזיקו בעבדים נהגו בהם יפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully