וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתכונן לביקור: אפנה ישירות לישראלים

8.3.2013 / 2:55

בפגישה שקיים עם ראשי ארגונים יהודיים בבית הלבן הדגיש אובמה כי מטרת הביקור הצפוי בישראל היא לפנות ישירות לאזרחי ישראל. "הביקור לא נועד לטפל בסוגיה פוליטית מסוימת"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אירח אמש (חמישי) בבית הלבן ראשי ארגונים אמריקנים-יהודיים, כחלק מהיערכותו לקראת ביקורו הצפוי בישראל במהלך החודש. במהלך הפגישה שטח הנשיא האמריקאי את עמדתו בנושא תוכנית הגרעין האירנית, המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים וכן מלחמת האזרחים בסוריה. אובמה חזר על "תמיכתו הבלתי מעורערת" בישראל בפני הנוכחים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר במטוס האייר פורס 1 לוושינגטון, 13 פברואר. רויטרס
תמיכה בלתי מסויגת בישראל. אובמה/רויטרס

אחת ממטרות הפגישה בין אובמה לבין ראשי הארגונים - אנשי מפתח בקהילה היהודית, הייתה להפיג את המתח שנותר לאחר קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2012. אנשי המפלגה הרפובליקנית טענו כי תמיכתו של הנשיא הדמוקרטי בישראל, שנחשבת לידידתה הקרובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון - אינה מספקת. אובמה מצדו, הקפיד להדגיש בכל הזדמנות את תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל, על אף מערכת היחסים המתוחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בין האורחים שנפגשו עם הנשיא האמריקאי היו נציגי השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון (איפא"ק), אנשי ארגון בני ברית, נציגי מרכז שמעון ויזנטל וג'יי סטריט וכן עורך הדין האמריקאי-יהודי אלן דרשוביץ. אובמה התייחס בפגישה למחלוקת בינו לבין נתניהו בנוגע לאופן שבו יש להתמודד עם תוכנית הגרעין האירנית, ואמר כי המחלוקת בנושא בתוך ישראל עמוקה יותר.

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
ידון בתהליך השלום. אבו מאזן, אובמה ונתניהו/AP

גורם רשמי בבית הלבן מסר בתום הפגישה כי "הנשיא אובמה הבהיר כי הביקור לא נועד לטפל בסוגיה פוליטית מסוימת, אך הוא מבחינתו מדובר בהזדמנות להתייעץ עם הממשל הישראלי בנוגע לקשת רחבה של נושאים, בהם אירן, סוריה, המצב באזור וכן תהליך השלום". הגורם הוסיף כי אובמה "הדגיש שהביקור נועד לפנות ישירות לאזרחי ישראל". הנשיא האמריקאי צפוי לערוך בנוסף ביקור ברמאללה ולהיפגש עם בכירי ההנהגה הפלסטינית. בתחילת השבוע מסרו גורמים ישראליים לעיתון "וורלד טריביון" כי אובמה מצפה מנתניהו להציג תוכנית מפורטת לנסיגה ישראלית מהגדה המערבית. לדבריהם, התכנית הישראלית שתוצג תילקח בחשבון אם תועלה יוזמה אמריקנית להקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית בשנת 2014. הבית הלבן הזהיר כי ביקורו הקרוב של אובמה יכול לאפיין את יחסי ישראל-ארצות הברית בארבע השנים הקרובות. לדברי הגורמים הישראליים, "אנשי אובמה הפכו זאת למבחן של 'נייר לקמוס' ליכולת של נתניהו להנהיג ולאמינותו". הם הוסיפו כי "תומכי אובמה בקונגרס העבירו לנתניהו מסר דומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully