וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם? התקדמות במו"מ בין הליכוד-ביתנו ויש עתיד

הערב דווח כי הצדדים עשויים לסכם כבר הלילה את כניסת מפלגתו של לפיד לקואליציה של נתניהו. עם זאת ב"יש עתיד" הכחישו: "אין התקדמות, לליכוד יש אינטרס לייצר ספינים"

המשא ומתן הקואליציוני צובר תאוצה: הערב (חמישי) דווח בחדשות ערוץ 2 כי נציגי הליכוד ו"יש עתיד" נמצאים על סף סיכום על כניסת מפלגתו של יאיר לפיד לקואליציה. על פי הדיווח, גורמים בשתי המפלגות מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיד ייפגשו עוד הלילה כדי לסכם על הפרטים האחרונים. גורם מטעם "יש עתיד", המעורה בפרטי המשא ומתן, אמר כי "אם נסכים על מספר מצומצם של שרים בממשלה, לא תהיה לנו בעיה עם תפקידי השרים שנקבל".

מנגד, דוברות "יש עתיד" הכחישו את הדיווח, ואמרו כי
הם בגדר ספין בלבד, שלליכוד יש אינטרס לייצר". בנוסף, בשיחה עם וואלה! חדשות, דחתה הדוברת נילי רייכמן את הדיווחים בכלי התקשורת השונים לפיהם קיימת התקדמות במשא ומתן הקואליציוני.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ בנימין נתניהו בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
פריצת דרך במשא ומתן או ספין? נתניהו ולפיד בכנסת/טלי מאייר

על פי הדיווח בערוץ 2, יו"ר "יש עתיד" צפוי לוותר על תיק החוץ, אשר גורמים בליכוד אמרו בימים האחרונים כי הוצע לו, ויקבל תיקים אחרים עבור חברי מפלגתו. עוד דווח כי לפיד, שדרש להוריד את מספר השרים ל-18, יתפשר על 23 שרים בממשלה הבאה. ההערכה היא כי כבר ברביעי או חמישי הבא תושבע ממשלה חדשה. בממשלה הנוכחית מכהנים 29 שרים ו-7 סגני שרים.

רק אתמול דווח כי נציגי "יש עתיד" ביטלו פגישת משא ומתן קואליציוני עם נציגי הליכוד-ביתנו בכפר המכבייה ברמת גן. ככל הנראה, העילה לביטול הפגישה שהייתה אמורה להיערך אתמול בבוקר היא חוסר הגעה להסכמה על מספר השרים בממשלה הבאה.

יור הבית היהודי, נפתלי בנט, בישיבת סיעה, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
שר האוצר הבא? בנט/יואב דודקביץ'

השבוע, כאמור, טענו בכירים בליכוד כי לפיד קיבל הצעה לכהן כשר האוצר בממשלה הקרובה. "אחרי שבכל מערכת הבחירות הוא שאל 'איפה הכסף?', יש לו אפשרות להיות אחראי על המקום שבו נמצא הכסף", תהו גורמים בליכוד על כך שלפיד טרם השיב להצעה. במקביל הוסיפו הגורמים כי הליכוד-ביתנו הדגיש כי תיק החוץ יישאר בידי המפלגה. מוקדם יותר טענו מקורבי יו"ר הבית היהודי, כי נפתלי בנט נענה להצעת נתניהו לכהן כשר האוצר בממשלה הבאה. לטענתם, הסכמת בנט הייתה מתואמת עם לפיד. בבית היהודי הכחישו את היענותו של בנט להצעה שכזו.

ביום שבת האחרון נועדו לפיד ונתניהו בחשאי. הפגישה, שלא ברור בשלב זה מה, אם בכלל, סוכם בה, נערכה בימים שבהם הולך ומסתמן כי יש עתיד, לצד מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, יהיו שתי השותפות הבכירות של הליכוד-ביתנו בקואליציה המתהווה, על חשבון המפלגות החרדיות. לפני כן קיים נתניהו פגישות גלויות עם בנט ועם ראשי ש"ס.

הלילה הכחישו "יש עתיד" והבית היהודי את הדיווחים לפיהם דרשו את תיק האוצר לבנט ואת תיק החוץ ללפיד כתנאי לכניסתם לממשלה. "ראיתי גם את הפרסומים לפיהם נפתלי בנט ואני מציבים אולטימטום לראש הממשלה בעניין התיקים. זה אינו נכון כמובן, וגם לא מכובד", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. לדברי לפיד, "מדובר בניסיון שקוף להסיח את הדעת מהנושאים האמיתיים. למה זה שקוף? כי אפילו בליכוד מודים שאילו כל מה שעניין אותי זה תיק, יכולתי להיות שר בכיר כבר לפני חודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully