וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נעצר במחסום תפוח עם מטען חבלה וסכין

6.3.2013 / 15:01

החשוד, בן 21 מהשומרון, גילה סימני לחץ כאשר התקרב למחסום. לוחמי מג"ב עצרו אותו, והוא סיפר כי ברשותו מטען המופעל באמצעות טלפון סלולרי. על גופו נמצאה סכין חמש אצבעות

לוחמי משמר הגבול עצרו הבוקר (רביעי) במחסום תפוח שבשומרון פלסטיני בן 21, החשוד כי נשא עליו מטען חבלה וסכין חמש אצבעות. החשוד, תושב אחד הכפרים באזור, ניסה להתקרב למחסום, וכשהגיע למרחק של כ-40 מטרים ממנו, גילה סימני לחץ. הלוחמים שהבחינו כי הוא נושא עליו תיק קראו לו לעצור. הם החלו לבצע חיפוש על גופו, ואיתרו את הסכין.

פלסטיני שנעצר במחסום תפוח עם סכין חמש אצבעות ומטען, 6 מרץ 2013. חטיבת דובר המשטרה
החשוד הפלסטיני שנעצר במחסום תפוח/חטיבת דובר המשטרה

בתשאול ראשוני שערך עמו מפקד המחסום, טען החשוד כי בתיקו מטען מתוצרת עצמית המופעל על ידי טלפון סלולרי. הוא נעצר, ומכשיר הטלפון ושאר חפציו נלקחו על ידי הצוות. כמו כן, הסכין הוחרמה, והחבלנים החלו לעסוק בנטרול המטען.

לפני כחודש נדקר נער ישראלי בטרמפיאדה בצומת תפוח על ידי פלסטיני בן 23 מרמאללה, שפצע אותו באורח קל עד בינוני בבטנו. כוח מג"ב – מאותה הפלוגה שעצרה היום את החשוד – השתלט על הדוקר. הנער קיבל במקום טיפול רפואי מכונני יו"ש ומחלקת הביטחון של המועצה האזורית שומרון. בהמשך פונה הנדקר, נער בן 17 מאזור ירושלים, לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

זמן קצר אחר כך נמצאו על גופו של החשוד שתי סכינים נוספות. הוא נחקר במרחב שומרון של מחוז ש"י, והודה כי פעל על רקע לאומני. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע, עלה כי נגד מחיל החימוש היה זה שלכד את המחבל לאחר הדקירה, בזמן שלוחמי משמר הגבול הבחינו במתרחש וסייעו במעצרו.

צומת תפוח הוא אחת מנקודות התורפה של חטיבת שומרון, והוא מהווה מוקד לחיכוך בין פלסטינים ויהודים מהאזור. הצומת, שמרכזו כיכר, נחשב לנקודת המעבר המרכזית בין אזור השומרון ושכם לבין בנימין, רמאללה וירושלים, וכן גם בין אזור השומרון לכיוון בקעת הירדן. מדי יום עוברים במקום מאות כלי רכב ישראליים ופלסטיניים, ובמקום בו גם מעבר רגלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully