וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בקניה: יתרון למועמד המואשם ברצח ובאונס

5.3.2013 / 18:15

מספירה של מחצית הקולות בבחירות לנשיאות מסתמן שהמוביל הוא אוהורו קניאטה, האדם העשיר בקניה. הוא מואשם בהאג בליבוי האלימות במערכת הבחירות הקודמת שגרמה למותם של מאות

תוצאות ראשונות של הבחירות לנשיאות בקניה מצביעות על יתרון מובהק לסגן ראש הממשלה, אוהורו קניאטה. הבחירות נערכו אמש (שני) באווירה חיובית יחסית, אחרי מערכת בחירות טראומתית ב-2007. למרות שההצבעה נפתחה בבוקר ברצח של 15 בני אדם בקלפי במומבסה, מרבית היום התנהל ללא אירועי אלימות מיוחדים, והתלונות היו בעיקר על תורים ארוכים על בלבול בטפסי ההצבעה.

קניאטה, בנו של מייסד קניה ג'ומו קניאטה, מכהן כיום כסגן ראש הממשלה. עם ספירה של כמחצית מהטפסים עולה כי הוא השיג 53% מקולותיהם של כ-14 מיליון הבוחרים. במקום השני, עם 42% בלבד, נמצא ראש הממשלה, ראילה אודינגה, שנחשב למועמד המועדף בעיני המערב. ספירת הקולות צפויה להימשך עוד כמה ימים ותמונת המצב עשויה להשתנות, שכן קולותיהם של שבטים שלמים, המזוהים כל אחד עם מועמד אחר, טרם נספרו.

אוהורו קניאטה, סגן ראש ממשלת קניה. מרץ 2013. רויטרס
אוהורו קניאטה בעצרת בחירות בניירובי/רויטרס

לפי מגזין "פורבס", קניאטה הוא האדם העשיר ביותר בקניה, והונו הוערך בשנה שעברה בכ-500 מיליון דולרים. הוא מחזיק בבעלותו חברות תקשורת ומחלבות וחולש על קרקעות עצומות. נגד קניאטה תלוי כתב אישום בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בגין אחריות למעשי רצח ואונס אחרי הבחירות הקודמות לנשיאות ב-2007. מעשי אלימות במערכת הבחירות גבו את חייהם של יותר מאלף בני אדם, והאו"ם מעריך שכמעט 600 אלף מתושבי המדינה נעקרו מבתיהם.

משפטו של קניאטה אמור להתחיל בחודש הבא. ארצות הברית וגורמים בכמה מדינות נוספות במערב כבר התריעו מפני "השלכות אפשריות" אם הוא ינצח בבחירות, מחשש ליציבותה של המדינה, הנחשבת למוקד מסחרי חשוב באפריקה ולבעלת ברית חשובה במאבק באיסלם הקיצוני. גם סגנו המיועד של קניאטה, וויליאם רותו, מואשם בליבוי המהומות האלימות במערכת הבחירות ב-2007. בתגובה לכתב האישום נגדו ונגד קניאטה, אמר רותו: "נשתף פעולה עם בית המשפט במטרה לנקות את שמותינו".

לקריאה נוספת
הבחירות בקניה: שוטרים בקלפי נשחטו במצ'טות

בחירות בקניה. מרץ 2013. רויטרס
בשל ריבוי הטפסים, ספירת הקולות צפויה להימשך עוד כמה ימים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully