וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בדרכה של דרום אפריקה

רוני מילוא

5.3.2013 / 14:26

קווי אוטובוס נפרדים, מעשי בריונות גזעניים ברחובות וחרפת אוהדי בית"ר - ישראל הולכת והופכת למדינת אפרטהייד. רוני מילוא קורא לרשויות להתעורר ולפעול לפני שיהיה מאוחר

זאב ז'בוטינסקי כתב: "שם ירווה (יחיה) לו באושר בן ערב, בן נצרת ובני". בימים אלה הגענו למצב שהמתיימרים להיות תלמידיו עושים קווי אוטובוס נפרדים ליהודים וערבים, ובריונים מכים עד זוב דם עובד ניקיון ערבי בטיילת רק בגלל היותו ערבי, וצעירים יהודים מכים מלצר ערבי בבית קפה רק בשל היותו ערבי, ונשים מכות אישה ערבייה בתחנת רכבת רק בשל היותה ערבייה. כנראה שבקרוב ניסע באוטובוסים שיחולקו לשלושה חלקים: אחד לגברים יהודים, אחד לנשים יהודיות והשלישי לערבים.

אין זה מקרה שהמתחזים להיות ממשיכי דרכו של ז'בוטינסקי הדיחו מרשימת הליכוד את תלמידו האמיתי, בני בגין, שהוא דמוקרט אמיתי שמאמין בשוויון מלא ובשלטון החוק. בעידן הבריונות כלפי ערבים, כאשר כמה מאות מאוהדי בית"ר ירושלים עוזבים את המגרש בגלל ששחקן קבוצתם שהוא מוסלמי הבקיע שער, אין זה מפתיע שהבריונים מפעילים כוח גם נגד יהודים, ושאוהדי בית"ר שרפו גם את המועדון של קבוצתם.

מדינת ישראל הפכה לאלימה כלפי כולם, והבריונות מכה גם ביהודים וגם בערבים. כדאי שהמשטרה תתעורר מהר, ובתי המשפט יענישו בחומרה רבה תופעות כאלה - אחרת תהיה סכנה לכל מי שחי כאן והוא שוחר צדק, חוק ותרבות של כבוד הדדי.

גם הדרום אפריקאים היו שאננים

אחריות כבדה מוטלת על ראש הממשלה ועל המנהיגים הצעירים, יאיר לפיד ונפתלי בנט, שחייבים לדאוג לא רק לשוויון בנטל - אלא גם למניעת הידרדרות מדינת ישראל למדינת אפרטהייד. כדאי שנזכור שכפי שהעולם לא עמד מנגד בדרום אפריקה, והסנקציות בסופו של דבר הביאו לחיסול האפרטהייד - כך גם אנחנו לא נוכל להתחמק מלחץ בינלאומי כבד אם לא נעקור בעצמנו את התופעות המדאיגות שאנחנו רואים כאן לאחרונה.

עדיין זכור לי היטב ביקורי בדרום אפריקה טרם ביטול האפרטהייד, כאשר כיהנתי כסגן שר החוץ. פגשתי אז את שר החוץ המקומי, מר בוטה, שאמר לי שמדינתו חזקה מספיק: יש לה אוצרות טבע רבים וחקלאות חזקה ונפט ומחצבים, והיא יכולה לעמוד בסנקציות בינלאומיות עשרות שנים. לא חלפו שנתיים מאז השיחה הזו, והלבנים בדרום אפריקה נתנו את המפתחות לנלסון מנדלה לאחר ששחררו אותו מהכלא - והכול כתוצאה מהלחץ הבינלאומי והסנקציות שהוטלו על המדינה הגזענית.

אסור לנו להגיע למצב דומה, ועלינו לעקור ללא דיחוי באמצעות המשטרה ובתי המשפט את התופעות הקשות של התנכלות למיעוטים.המשא המוטל על כתפיה של שרת המשפטים בממשלה הבאה, ציפי לבני, הוא לא רק להגן על עצמאות בתי המשפט נגד כל הניסיונות לחוקק חוקים "עוקפי בג"ץ" מצד קיצונים בכנסת, אלא גם לשמור על פעולה תקיפה של רשויות החוק, של בתי המשפט ושל משטרת ישראל - כדי למנוע את הרס הערכים הדמוקרטיים הנאורים במדינת ישראל.

ביקורו הקרוב בישראל של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הוא הזדמנות מצוינת לראש הממשלה להפגין גישה ליברלית כלפי הציבור הערבי ביהודה ושומרון וגם להציג בפניו את ההתייחסות הדמוקרטית של מדינת ישראל כלפי המיעוט הערבי שחי כאן איתנו. ייטיבו לעשות תלמידיו של ז'בוטינסקי ובגין אם ידאגו לכך שמערכת החינוך תדגיש לא רק את זכותנו על הארץ על ידי הביקורים בחברון אלא גם על הצורך לשמור על זכויות המיעוטים נוצרים ומוסלמים שחיים איתנו בארץ ישראל.

הכותב, רוני מילוא, כיהן בעבר בשורת תפקידים בכירים בשירות המדינה, בהם חבר כנסת, שר המשטרה, סגן שר החוץ וראש העיר תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully