וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת חולדות באופקים: "הן בגודל של חתול"

רמי שני

5.3.2013 / 4:30

תושבי העיר הדרומית נאלצים להתמודד עם שכנים חדשים, ומאוד לא רצויים: עכברושי ענק פוקדים את בתיהם ואת בתי העסק שלהם ומטילים עליהם אימה. "עלתה לנו חולדה ישר מהאסלה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

בזמן שכולם מדברים על הארבה בדרום, חיה גדולה הרבה יותר מטרידה את התושבים באופקים. תושבי העיר הדרומית מספרים על מספר עצום של עכברושי ענק, שזורעים הרס ומטילים אימה בבתיהם. מכת המכרסמים הלא רצויים לא הגיעה סתם כך לאופקים. תברואני העיר מנועים מלטפל במערכות הביוב, שהועברו לאחזקת החברה החיצונית "מי שבע". "אני לא זוכרת מכה כזאת של החולדות, זה בגודל של חתול", אומרת נדיה ביטון, תושב העיר. לדבריה כל השכנים סובלים מזה. "אנחנו רואים אותן מסתובבות על ידינו חופשי".

לטענת התושבים, במשך כמעט שלוש שנים לא בוצעה הדברה נגד החולדות, שהלכו והתרבו בכמויות אדירות, ואת מזונן הן מוצאות כעת בבתים. "לפני שולשה-ארבעה חודשים עלה לנו עכברוש ישר מתוך האסלה", סיפר זבולון חיימוב לתכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל. "הוא נכנס לבית והרגתי אותו ואחרי חודש נכנס עוד אחד". תושבת אחרת, אירה נוביקוב מסכמת: "אני נגעלת".

אך לא רק בבתים מורגשת הבעיה. עכברושי הענק מבקרים גם בחנויות המכולות המקומיות, ומותירים מזכרות בכל פינה. "חבל על הזמן, אף אחד לא מטפל בה", אומר בייאוש ליאוניד חיימוב, בעל מכולת בעיר.

מחברת "מי שבע" נמסר בתגובה כי התופעה נגרמת בין היתר בשל בניית שכונה חדשה בעיר, וכי בחברה החלו בהליך שנועד לטפל במערכת הביוב, כדי למגר את החולדות. עד אז לתושבי אופקים נותר רק לקוות שהמכה התברואתית לא תהפוך למגיפה של ממש.

בעיריית אופקים אומרים כי נעשית פעולה לטיפול בבעיה, באמצעות שלושה גורמים שעליהם מוטלת האחריות. "זו לא בעיה בכל העיר, אלא באזור הוותיק של העיר, שבה מערכת הביוב מאוד ישנה והחולדות מקננות בה", אמרה בתגובה לטענות מירי וקנין, מנכ"לית העירייה, "אנחנו לא מתנערים מהאחריות. העירייה פועלת באמצעות הכוחות העומדים לרשותה, להביא לכך שמי שאמור לפעול לסלוק המטרד, יעשה את זה במהירות. למעשה כבר היום יתקיים דיון לצורך תיאום הפעולות להשמדת החולדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully