וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס במזרח המדינה

לפחות 30 בני אדם נספו בתאונה, שאירעה זמן קצר לפני הנחיתה, בתנאי מזג אוויר ירודים. ראש העיר: "הפכנו לאזור אסון". קונגו ידועה בצי הרעוע שלה, שנאסר עליו לנחות באירופה

לפחות 30 בני אדם נהרגו היום (שני) בהתרסקות מטוס בעיר גומה שבמזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (לשעבר זאיר). התאונה אירעה זמן קצר לפני שהטייס השלים את הנחיתה, בתנאי מזג אוויר ירודים ובגשם כבד. ג'וליין פלוקו, מושל המחוז שבו אירעה התאונה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "אנו מעריכים שיש 30 עד 50 הרוגים". הרשויות המקומיות דיווחו כי לפחות שלושה בני אדם שרדו את התאונה.

המטוס, מדגם "פוקר 50" שבבעלות חברת תעופה מקומית, המריא מהעיר לודג'ה שבמרכז המדינה. הוא התרסק במרכז גומה, ליד מבני שלטון, בהם בניין המשמש את פקחי האו"ם. ראש העיר נאסון קובויה אמר לסוכנות הידיעות AP כי כל ההרוגים הם נוסעי המטוס, ואיש מהתושבים ששהו באזור לא נפגע. "הטייס הצליח להימנע מפגיעה בבתים", אמר קובויה. "זו תאונה מחרידה, גומה הפכה לאזור אסון", הוא הוסיף, "אנו משתתפים בצערן של משפחות ההרוגים".

המדינה האפריקאית מחזיקה בצי מטוסים הידוע בשל מצבו הרעוע, והאיחוד האירופי אסר על חברת התעופה של קונגו לנחות בשטחי היבשת. בשנה שעברה נהרג יועצו האישי של נשיא קונגו ג'וזף קבילה, בתאונה אווירית בעיר בוקבו. שנה קודם לכן נהרגו 74 בני אדם בהתרסקות מטוס בשדה התעופה של העיר קיסנגני. מסלול ההמראה בגומה עצמה טרם שופץ לחלוטין מאז כוסה בלבה עקב התפרצות געשית בשנת 2002. דובר ממשלת קונגו, למברט מנדה, טען דווקא כי מצבו של המטוס היה טוב, ואף ציין כי "השתמשתי בו פעמים רבות בעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully