וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ראשונה של ש"ס באופוזיציה: עד 18 שרים

4.3.2013 / 21:24

מנהיגי ש"ס מתכוננים לפרידה מהקואליציה, ומכינים הצעה אותה יגישו כשיידעו סופית את הרכבה. החוק לא יחול על הממשלה החדשה, אך במפלגה אומרים כי מדובר בהצהרת כוונות

צילום: מור שאולי, עומר מירון, חדשות 2, דניאל בוק; עריכה: רן מנחם; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: מנהיגי ש"ס בצאתם מהפגישה עם ראש הממשלה)

מנהיגי ש"ס החלו להשלים עם העובדה שאת הקדנציה הקרובה הם יעבירו מחוץ לממשלה, והם מכינים סדר יום חברתי שאותו ינסו לקדם מספסלי האופוזיציה. הצעת החוק הראשונה, אותה הם מתכוונים להעביר ברגע שיידעו באופן סופי כי מפלגתם מחוץ לקואליציה, מהווה יותר מרמז לבאות – היא תבקש להגביל את מספר השרים המכהנים ל-18 בלבד.

אלי ישי מגיע לישיבת סיעת ש"ס , מרץ 2013. יואב דודקביץ'
אלי ישי מגיע לישיבת סיעת ש"ס, היום/יואב דודקביץ'

בש"ס מעוניינים להראות לממשלה המתגבשת בימים אלה שבכוונתם להקשות עליה, בלשון המעטה. שלושת מנהיגי המפלגה החליטו יחדיו שהצעת החוק הראשונה שיעבירו, כמה שיותר מהר, תעסוק במספר השרים. על פי מקורות בש"ס, ההצעה תהיה מוכנה תוך כמה ימים, והם יגישו אותה ויחלו את תהליך החקיקה עם היוודע הרכב הקואליציה.

לדבריהם, הם מבינים את הצורך להוות אלטרנטיבה ראויה לממשלה שעומדת לקום ורוצים להיות מפלגה ערכית – בקואליציה או באופוזיציה – ובראש ובראשונה לדאוג לשכבות החלשות ולעם. לטענתם, ממשלה שתכלול למעלה מ-18 שרים תהיה ממשלה בזבזנית שתבוא על חשבון העם והשכבות החלשות, ואין בכוונתם לאפשר זאת. בש"ס מבינים כי הצעת החוק, אם תעבור, לא תהיה רלוונטית לממשלה הנוכחית, אך מבחינתם מדובר בהצהרת כוונות לקראת כהונה כאופוזיציה לוחמנית שדואגת לקופת המדינה ולעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully