וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוותיקן מתכוננים לבחירת אפיפיור: "הצבע לא משנה"

4.3.2013 / 18:15

כמאה מתוך 115 החשמנים שישתתפו בטקס ה"קונקלבה" כבר הגיעו לוותיקן והחלו בשיחות המקדימות לקראת בחירת יורשו של בנדיקטוס ה-16. כמה מהם רמזו על המועמד המועדף עליהם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, רן מנחם

(בסרטון: האפיפיור עוזב את הוותיקן בסוף השבוע)

בכנסייה הקתולית החלו היום (שני) השיחות המקדימות בין החשמנים (הקרדינלים) שיבחרו אפיפיור חדש, שיחליף את האפיפיור שפרש מתפקידו, בנדיקטוס ה-16. כמאה מתוך 115 החשמנים הגיעו לוותיקן עם שחר כדי להשתתף בפגישות פתוחות וכינוסים סגורים שיימשכו עד תחילת ה"קונקלבה" - הטקס המסורתי של בחירת האפיפיור בקפלה הסיסטינית.

החשמן הצרפתי אנדרה וינט-טרואה סיפק מעט פרטים על הליך הטרום-קונקלבה. "נערוך פגישות לאורך כל השבוע כדי להכיר זה את זה טוב יותר, וכדי להבין בפני אילו שאלות אנו ניצבים", אמר. "לפני שנתחיל לא אוכל להגיד מה יהיו אותן שאלות או מי יהיה האדם הטוב ביותר להשיב עליהן", הוסיף במסתוריות.

החשמן גם סירב לספק ניחושים לגבי זהות האפיפיור הבא או לגבי היבשת שממנה יגיע. "הכל אפשרי בעולם הזה", אמר וינט-טרואה. "זה לא שרק אנג'לו סקולה קיים בקרב האיטלקים. יש עוד רבים ביניהם שיוכלו להיות אפיפיור". בדבריו, התכוון החשמן לאחד המועמדים הבולטים להתמנות לתפקיד - הארכיבישוף של העיר מילאנו.

הוותיקן. מרץ 2013. רויטרס
העיתונאים צמאים לכל פיסת מידע. החשמן אנדרה וינט-טרואה/רויטרס

לכאורה, לחשמנים אסור לגלות את המועמד המועדף עליהם, אך באפשרותם לרמוז באופן כללי במי הם חפצים. החשמן הספרדי, קרלוס אמיגו וואלחו, אמר כי "כל כומר וכל נוצרי שיוכל להיבחר, יוכל להתקבל לכנסייה. בעולם שלנו אין צבעים, והצבעים אינם משנים". ככל הנראה, בכך רמז לחשמן השחור, פיטר טורקסון מגאנה, שנחשב אף הוא למועמד בולט לתפקיד.

ההערכה היא שטקס הקונקלבה יחל בשבוע הבא, וכי האפיפיור החדש יתחיל את כהונתו כמה ימים לאחר מכן, כדי שיוכל לשאת את הברכות לרגל חג הפסחא, ואפילו את מיסת יום ראשון של הדקלים - החג המצוין ביום הראשון שלפני הפסחא, ב-24 במרץ.

החשמן פיטר טורקסון מגאנה. הוותיקן, מרץ 2013. רויטרס
נחשב למועמד בולט. החשמן פיטר טורקסון מגאנה בוותיקן, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully