וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב: נפגעי טרור חמאס זכאים לפיצוי

יוסי מלמן

4.3.2013 / 12:26

בית משפט בניו יורק קיבל החלטה תקדימית לפיה אזרחי ארה"ב שנפגעו בפיגועים שחמאס נטל עליהם אחריות יוכלו לתבוע פיצויים מבנק צרפתי, שניהל חשבון הקשור לארגון הטרור

בית משפט פדרלי בניו יורק קיבל בסוף השבוע החלטה עקרונית ותקדימית בעניין זיקה של בנק בינלאומי לארגון חמאס, שתאפשר לנפגעי פעולות טרור בישראל ובשטחים לתבוע ממנו פיצויים. ההחלטה, שהתקבלה ביום שישי האחרון על ידי השופטת דורה איריזרי בבית משפט בברוקלין, מכוונת נגד הבנק הצרפתי הגדול, "קרדיט ליונז".

התובעים הם כ-200 אזרחי ארצות הברית שנפגעו במישרין או שאיבדו את קרוביהם מדרגה קרובה (הורים, אחים, אחיות, או בני זוג) ב-15 פיגועים שארגון חמאס נטל עליהם אחריות. בפיגועים אלה נהרגו ונפצעו כ-50 בני אדם. מדובר בפיגועים שאירעו בשנות האינתיפאדה השנייה, בעשור הקודם או לפני כן, ובהם הפיגוע באוניברסיטה העברית, במועדון "שפילד" בראשון לציון, בקו האוטובוס מספר שתיים לכותל המערבי בירושלים ועוד.

בפעם הראשונה פסק בית משפט פדרלי הלכה משפטית הקובעת כי נפגעי פעולות טרור יכולים להמשיך ולנהל את מאבקם המשפטי. עד כה מרבית התביעות נגד בנקים או מוסדות כלכליים אחרים, שהתובעים ניסו לקשור אותם לארגוני טרור ולאירן כמדינה שממנת ארגוני טרור, נדחו על ידי בתי משפט בארצות הברית עוד בשלבים מקדמיים. וזאת בטענות שונות, כגון שלא ניתן להצביע על קשר בין הקורבנות לבנק שנתבע או בין הפיגוע לבנק.

חמאס חוגג את ביקורו ההיסטורי של חאלד משעל ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2012. AP
מדובר ב-15 פיגועים שהארגון נטל עליהם אחריות. ראשי חמאס בחגיגות 25 שנה לארגון בעזה, דצמבר 2012/AP

אף שבתביעה לא צוין סכום הפיצויים, נודע שהתובעים יתבעו פיצוי בגובה כמיליארד דולרים. יצוין כי בעשור האחרון התרבתה התופעה של עורכי דין ישראלים שבשיתוף פעולה עם אמריקאים מייצגים נפגעים של פעולות טרור, התובעים בעיקר בנקים ערביים או בינלאומיים שבהם נפתחו חשבונות של עמותות וארגונים שהיו קשורים במישרין או בעקיפין לארגוני טרור.

משרדים אלה מעסיקים חוקרים או מגישים חוות דעת בתשלום של יוצאי מערכת הביטחון בישראל, כדי להעניק תוקף ואמינות לתביעות שלהם. רוב עורכי הדין מממנים מכיסם או בעזרת משקיעים חיצוניים את המאבקים המשפטיים. במקרה של זכייה בתביעה הם מקבלים אחוזים נכבדים מסכומי הכסף שיפסקו להם בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully