וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אוירבך: גיוס בחורי הישיבות - גזרת שמד

3.3.2013 / 16:23

בעוד המגעים הקואליציוניים סביב השוויון בנטל בעיצומם, הבהיר אחד ממנהיגי הזרם הליטאי כי אין מקום לפשרות. "זהו דבר שהוא יהרג ובל יעבור", אמר הרב, "אסור לפתוח שום פתח"

המאבק של הציבור החרדי נגד פשרה בנושא גיוס בחורי הישיבות עולה מדרגה. בעיתון "הפלס" צוטט הבוקר (ראשון) הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי המתנגד בתוקף לפשרות, אומר כי מדובר בגזרת שמד ויהרג ובל עבור. בכותרת הראשית של העיתון נכתב בשמו של הרב כי "אם היינו חושבים להתקיים באמצעות פשרות, כבר היה אפשר לפני אלפיים שנה ולא היינו צריכים את כל ההריגות והשמדות". הרב אוירבך, אחד ממנהיגי הזרם הליטאי חרדי שנתפס כמתנגד נחרץ לכל פשרה בנושאים הדתיים, אמר את הדברים בשיחת חיזוק בישיבת מעלות התורה אמש.

עוד אמר הרב כי "כל בעיה של יחיד היא חלק מהשמד וזו בעיה של כלל ישראל. פשוט וברור שאסור לדבר שום פשרה בעניין. אסור לפתוח שום פתח ואם אנחנו נהיה חזקים גם הם יבינו שאין להם שום סיכוי". הרב ציין בפני השומעים כי עם ישראל עמד מול גזרות שמד לאורך כל ההיסטוריה. "עכשיו הגזירה מגיעה מאחים תועים. אבל לא יוכלו לעשות מאומה אם אנחנו נעמוד על נפשנו בכל החוזק, נכריז שהדברים ברורים כשמש, שזו גזרת שמד שהיא ביהרג ובל יעבור. כאן באים לגזור גזירה לנגוע בהיכלי התורה והיאך אפשר לחשוב להתפשר רק משום שיש גזירה".

"הכל מתחיל חס ושלום מהדברים הכי קלים"

הרב אוירבך הדגיש בפני השומעים על סכנת הפשרות ומתח ביקורת מרומזת על גורמים שמוכנים להתפשר בנושא ולו פשרה קטנה ביותר. "הכל מתחיל חס ושלום מהדברים הכי קלים והפשרות הקטנות ביותר. אבל אם אנחנו נעמוד על נפשנו, הם לא יצליחו כלל. העיקר להדגיש את הפרט הזה, שיהיה מושרש אצלנו, שאין שום צד לוויתור כל שהוא, שום דבר. זהו דבר שהוא יהרג ובל יעבור ואסור לוותר על זה כמלוא נימא. כשיש עקירת הדת כל אחד וכל יחיד שמנסים לפגוע בו ולקחת אותו זה חלק מהשמד, חלק מעקירת הדת. חובה לעמוד על נפשנו. אין שום מקום לשום ויתורים בדברים שהם לב היהדות ממש". לדברי גורמים חרדים, מדובר בפתיחה של מתקפה ציבורית ואף מרי אזרחי כנגד הניסיונות לגיוס בחורי הישיבות.

"הפלס" הוא העיתון של הפלג הירושלמי ופלגים אחרים ידועים כמוכנים להתפשר במעט בנושא. לדברי גורם בעיתון, כבר בתקופה האחרונה רואים שחברי הכנסת וכן העיתונות החרדית האחרית נוקטת בלשון יותר חריפה בנושא, ולדבריו זה יסחוף גם את שאר הציבור החרדי. "הדברים מתואמים עם הגורמים הפוליטיים ולמרות הדיבורים על מוכנות לפשרה, זו לא האמת אלא רק הצהרות מהפה ולחוץ. גם אם הרב אוירבך מייצג חלק מהציבור, אף גורם חרדי לא יהיה מוכן להיתפס כפשרן לעומתו וכולם יישרו קו בנושא". הגורם הוסיף כי השבוע התקיימה פגישה בין הרב אוירבך לאחד מרבני העדה החרדית המסמן את הקצה בעדה, וזה מבחינתו עוד סימן שהמאבק רק הולך להחמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully