וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של עד המדינה ספדה: "שתו דמך וקיצרו חייך"

גלעד גרוסמן

3.3.2013 / 12:07

עשרות באו להלוויית העד בפרשת הולילנד, בהם צוות התביעה. "כולם שכחו ממך וברחו ממך כי לא היה אפשר לסחוט אותך יותר", ספדה הבת. "אתה רק נתת, אבל זו ארץ אוכלת יושביה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

כמה עשרות בני אדם הגיעו הבוקר (ראשון) להלווייתו של ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, שהלך לעולמו ביום שישי. בין הנוכחים היו גם פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה ומי שעומדת בראש צוות התביעה במשפט הולילנד, ליאת בן ארי. להלוויה בבית העלמין הישן בהרצליה, הגיעו גם צוות הפרקליטים בתיק וכן מאיר רבין - מי שהיה עוזרו של העד, והיום הוא אחד הנאשמים במשפט.

"כולם שכחו ממך וברחו ממך, כי לא יכולת לתת יותר, כי לא היה אפשר לסחוט אותך יותר", ספדה לש"ד בתו. "לימדת אותי אהבת אדם. האמנת לאנשים ורצית לעזור להם, וכמה עזרת. רק לתת ולתת היה המוטו שלך. אבל בדבר אחד טעית. אנשים לא באמת טובים כמו שהאמנת. אנשים הם רעים ואכזרים. אין אהבת אדם. ארצנו הפכה להיות ארץ אוכלת יושביה, אדם לאדם זאב".

ש"ד עד המדינה בפרשת הולילנד מובא למנוחות, מרץ 2013. דרור עינב
הלוויתו של ש"ד בהרצליה, היום/דרור עינב

"כולם היו עסוקים בלהרוס את שמך הטוב", הוסיפה הבת. "שתו את דמך וקיצרו את חייך". בדבריה פנתה לפרקליטות ולשופט במשפט, דוד רוזן, ודרשה מהם להמשיך במשפט עד ההרשעה. "אל תיתן להם לסמא את עיניך ולשבש את דעתך", אמרה לשופט. בדבריה גם התנצלה בפני אביה על כך שהמשפחה לא התנגדה שיהיה עד מדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפרקליטות: נמשיך לנהל את המשפט כסדרו

הדיונים במשפט הולילנד יתחדשו מחר. לאחר מותו ביום שישי, הבהירו בפרקליטות כי משמעות מותו של ש"ד וההשלכות של כך על התיק, ככל שיהיו כאלה, יבחנו על ידי פרקליט המדינה וצוות התביעה בתיק בהמשך. בפרקליטות הביעו צער רב על מותו של ש"ד, אולם הוסיפו כי בכוונת הפרקליטות להמשיך לנהל את המשפט כסדרו, גם במקום שבו לא ניתן יהיה להשלים את שמיעת חקירתו הנגדית של העד. "לעניין זה יש לזכור כי נשמעו כבר כ-75 ימי חקירה של העד, לצד שמיעת עשרות עדי תביעה אחרים", נכתב בהודעת הפרקליטות.

יום לפני מותו העיד ש"ד בפעם האחרונה במשפט, שהיה בשלב החקירה הנגדית. אלה היו שלושה ימי חקירה רצופים על ידי כמה מעורכי דינם של הנאשמים, ובראשם עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, רועי בלכר, עמו התעמת ש"ד.

צוות ההגנה של אולמרט טען במהלך הדיון כי עד המדינה זייף מסמך, שערך כביכול ב-1998, ובו רשימה של 12 מקורבים ובני משפחה של העד, שכביכול העבירו תרומות לאולמרט בעת שהתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully